In conditiile actuale de piata, diferenta dintre eficienta si pierdere poate fi data si de conditiile unui contract bine negociat sau ale unuia defectuos. Care sunt solutiile ce pot fi aplicate pentru a gasi cei mai buni parteneri, ce servicii ar trebui incluse in contract si cum se negociaza cel mai bun pret sunt aspecte aduse in discutie cu ocazia Translog Connect.
Rába Automotive este prezenta la nivel global, insa furnizorul maghiar de solutii logistice lucreaza pentru toata Europa. „Avem o logistica bazata mai mult pe in bound si livrari just in time catre clientii mari. Procesele de in bound si out bound sunt realizate din alta fabrica pentru Germania si Austria“, a spus László Urbányi, managing director Rába Automotive Components Manufacturing. Potrivit acestuia, pentru anumite zone, produsele finite sunt expediate direct de pe linia de productie catre distribuitori. „Eu sunt responsabil pentru Rusia, care, din punct de vedere al volumului necesar, a devenit o regiune independenta“, a completat Urbányi.
„Pentru noi cea mai mare provocare este sa livram vehiculele de la fabrica spre dealeri, deoarece Chevrolet nu detine unitati de productie in Europa, si tocmai de aceea logistica are o importanta deosebita. Vehiculele pentru Europa sunt produse in Coreea de Sud si SUA“, a punctat si László Lovassy, logistics manager Chevrolet Europa. Pentru un transport rapid si eficient sunt utilizate toate retelele dezvoltand un flux intermodal pe multe coridoare. Potrivit acestuia, dinspre Coreea de Sud, prin Orientul Indepartat catre Europa se inregistreaza cel mai mare flux al importurilor, urmat de USA. „Dispunem de 10 locatii, in diferite porturi ale Europei, de unde vehiculele sunt livrate catre dealeri. Avem relatii de colaborare care dureaza si de 20 de ani. Portul Koper este poarta principala de intrare a vehiculelor“, a mai spus Lovassy. In fiecare tara livrarea se face din cel mai apropiat port.
In ceea ce priveste produsele distribuite de Benteler Distribution Polonia, acestea sunt livrate direct din depozite catre clienti. „Ne asteptam ca pe viitor importurile sa fie realizate cu preponderenta din Asia, in special China, pentru ca preturile sunt mai mici, si astfel vor creste si fluxurile de transport. Intentia noastra este sa mentinem un cost redus de productie“, a apreciat Sebastian Kaluzny, country transportation manager Benteler Distribution Poland.
Mai multi furnizori de servicii, mai putine riscuri
Indiferent de domeniul de activitate, producatorii sunt de parere ca mai multi furnizori de servicii te feresc de riscuri asumate inutil in cazul in care se lucreaza cu un singur furnizor. „Pentru transport lucram cu mai multe companii, deoarece clientii nostri au nevoie de materiale la anumite intervale de timp si daca unul nu este disponibil trebuie sa avem in permanenta alternative, de aceea colaboram cu 3-5 companii de transport.
…