FAN Courier a comandat anul acesta 20 de camioane MAN – din care 10 au fost livrate deja – cu remorca Schmitz si caroserie executata de Tehnostil, care au ca principal avantaj volumul si lungimea de incarcare mai mari decat in cazul unui autocamion cu semiremorca: concret, exista spatiu pentru un rand in plus de paleti. Cum s-a ajuns la aceasta solutie, ce modalitati de eficientizare a folosirii flotei au fost adoptate de-a lungul timpului, dar si ce alte investitii mai are in plan compania, ce servicii noi pregateste si cata importanta acorda selectarii si pregatirii continue a angajatilor, astfel incat sa-si mentina pozitia pe piata, am aflat stand de vorba cu managerul de transport Andrei Gheorghe.
Cele 20 de ansambluri nu sunt singura achizitie FAN Courier din acest an: compania a mai cumparat circa 50 de furgoane, din care unele au fost deja livrate. De altfel, in fiecare an sunt achizitionate 100-150 de autovehicule noi – din care 30-40 de autocamioane, in special de la 18 t in sus, deoarece in ultima vreme cele de 7,5 t nu mai fac fata – fie pentru extinderea flotei, fie pentru inlocuirea unor masini mai vechi de trei ani din Bucuresti, care sunt transferate la agentiile din tara dupa ce li se face revizia. Amortizarea masinilor se face rapid in curierat, asa cum declara Andrei Gheorghe: in trei ani ele sunt achitate si apoi merg pe profit.
Interesant este faptul ca toate investitiile, cu exceptia celei in benzile de sortare automata, s-au facut din fonduri proprii, deoarece „suntem o firma cu potential financiar mare, care face planurile de achizitii atent si pe termen lung“, asa cum explica managerul de transport.
In afara de flota, careia i se aloca anual cateva milioane de euro, investitiile au vizat extinderea cladirilor si hangarelor (mai ales in 2009), softurile (2012 si 2013) si extinderea halei din Stefanesti si construirea unei hale noi (2013 si 2014).
Strategie elaborata pentru achizitia, repartizarea si folosirea autovehiculelor
Daca la inceputul activitatii FAN Courier avea in flota mai multe marci de autovehicule comerciale, intre timp, in special pentru a simplifica interventiile in service, a ramas cu trei: MAN (in iulie numarul lor urmeaza sa ajunga la 120), de la 7,5 t in sus, cu suprastructura cu panouri sandwich, care se preteaza la transport pana la 4 OC, Ford si mai ales Volkswagen (Caddy, Transporter 5 si Crafter, si furgoane, si vehicule carosate).
Flota din Bucuresti numara circa 650 de autovehicule comerciale (in afara de 20 de remorci si 30 de scutere folosite de trei ani pentru livrari rapide in centrul Capitalei, unde aglomeratia e mai mare), iar in tara mai sunt inca aproximativ 1.450. Orasele cu cea mai intensa activitate dupa Bucuresti sunt Cluj-Napoca, Timisoara, Oradea si Constanta, unde s-a ajuns la flote de cate 80 de utilitare si unde urmeaza sa se faca investitii importante, pentru a se implementa si aceeasi tehnologie din Capitala.
…