Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Furturile din camioane iau amploare

Saracia si inventivitatea (care la romani, din pacate, se manifesta si in sens negativ) i-au adus pe compatriotii nostri in topul hotilor care actioneaza la nivel european in transporturi. Grupari infractionale formate, sau numai conduse, de romani au fost prinse in intreaga Europa, potrivit datelor comunicate de TAPA (asociatia pentru protejarea bunurilor transportate pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa). In Romania, taierile de prelata sau furturile de motorina sunt frecvent intalnite, cateva grupari infractionale fiind specializate in atacul camioanelor din mers.
 

O astfel de grupare a fost prinsa anul trecut pe drumul dintre Deva si Arad, cazul fiind prezentat de reprezentantii IGPR in cadrul conferintei Tranzit de la Bacau.

Potrivit comisarului Tiberiu Manea, de la directia investigatii criminale din cadrul IGPR, incepand cu 2011 s-au inregistrat foarte multe furturi din tiruri aflate in mers. In urma unei analize la nivel central s-a reusit documentarea unei grupari infractionale care actiona la nivelul judetelor Hunedoara, Deva si Alba, mai ales in zona Sebes.
Avand in vedere faptul ca furturile erau comise pe raza mai multor judete, iar cei de la serviciile zonale nu puteau sa documenteze si sa probeze foarte bine modul de operare a acestor fapte, a fost necesara implicarea directiei de investigatii criminale. „Majoritatea furturilor a fost comisa asupra unor camioane aflate in tranzit prin tara noastra. Infractorii, deosebit de periculosi, sunt deja la inchisoare o parte, altii deja au plecat in strainatate si opereaza acolo”, a precizat comisarul Tiberiu Manea.
S-a urmarit mult timp daca hotii aveau un informator care stia ce este in camion sau nu.
Furturile se faceau in zona Deva, pe o portiune de circa 20 km in linie dreapta care permitea hotilor sa mentina o viteza constanta in spatele camionului, astfel incat sa nu fie viraje, iar soferul sa nu vada nimic in oglinzi.
S-a reusit probarea furtului de anvelope, tigari, ceasuri si bratari, televizoare, incaltaminte, parte din ele fiind recuperate. Hotii aveau instrumente de taiere, leviere, foarfeci, flex, cu care decupau o „fereastra” in usile camionului. In acest caz, la furturi participau 10 persoane, cu minimum patru autoturisme, toate cu numere de inmatriculare straine sau chiar false. „Fiecare avea rolul sau distinct”, explica Tiberiu Manea modul de operare al gruparii infractionale. „Exista o duba pozitionata pe traseu, un autoturism care mergea primul si verifica traseul, daca e politie sau nu. Tineau legatura pe telefon sau pe statie. Numai dupa aceea doua autoturisme, obligatoriu cu trapa, plecau la treaba. Cel care se apropia de camion era un sofer foarte bun, se lipea practic de camion, al doilea iesea pe trapa, al treilea il tinea cu chingi pe cel care iesea pe trapa si, in functie de tipul camionului, cu prelata sau box, cei din autoturism ii dadeau instrumentele necesare pentru a ajunge la marfa.”

Articole similare