Schmitz Cargobull a decis sa-si creasca piata europeana de caroserii prin adaugarea unor noi linii de produs pe langa semiremorcile standardizate din domeniul marfurilor generale, frigorifice, constructii si containere, pe care este lider european de mai multi ani. Pentru inceput, producatorul german a dezvoltat caroserii pentru ansamblurile autosasiu+remorca (gama de peste 12 t), pe care propune solutii standard: prelata, duba inchisa, bena basculabila pe spate.
Pe langa ambitia de a reintra pe piata benelor cu basculare pe trei parti, Schmitz vizeaza pe termen scurt specializarea pe caroserii de pana la 3,5 t, devenind astfel furnizor general pentru producatorii de autosasiuri, indiferent de greutate si model. Producatorul german vrea sa-si completeze astfel capacitatile imense in care a investit enorm inainte de instalarea crizei si sa nu mai depinda doar de evolutia pietei grele de transport. In Romania deja a fost stabilita o colaborare cu Tehnostil, care poate adapta kiturile standardizate produse de Schmitz la cerintele specifice ale fiecarui client. Pana in prezent, Schmitz Romania a livrat circa 30 de ansambluri suprastructura+remorca catre clienti importanti precum Fan Courier, Luxorcomp etc.
Cum anii de dupa criza financiara din 2009 au prins Schmitz Cargobull cu spatii de productie recent modernizate si cu un numar mare de personal dupa doi ani de productie record (2007-2008), restructurarea a fost foarte dureroasa atat pentru conducerea companiei, cat si pentru angajati. Cea mai lovita a fost fabrica din Gotha, unde se produc semiremorci de constructii si transport containere, doua segmente pe care cererea de produse noi a scazut constant si cu 90% pe unele piete europene si care nici in prezent nu dau semne de revenire.
Multi producatori traditionali de caroserii si de remorci specializate au iesit de pe piata, lasand un loc pe care Schmitz isi poate creste activitatea in Europa, in paralel cu investitii in Rusia sau China, prin asocierea cu Dongfeng. In aceste conditii, producatorul german a decis sa isi creasca productia de suprastructuri, pe care a mai activat in constructii, si inainte de 2009.
Astfel, Schmitz a dezvoltat trei linii de produse: dube frigorifice, caroserii pentru transport de marfuri generale si autobasculante cu bene cu basculare pe spate, la categoria de peste 12 t, pe care piata europeana se cifreaza la 150.000 de unitati pe an. In trecut, la Gotha se produceau si bene cu basculare pe trei parti, din care s-au vandut si in Romania 100-150 de unitati, insa vanzarile erau mici, astfel ca s-a decis intreruperea productiei. Planurile de viitor prevad insa nu numai reluarea acesteia, ci si expansiunea celor trei categorii de suprastructuri pe segmentele de la 7,5 t la 11,99 t si peste 3,5 t.
Pentru dezvoltarea acestei noi activitati, producatorul german isi propune sa dezvolte proiectarea de kituri de caroserii pentru sasiurile fiecarei marci de autovehicule. „Pentru a ne asigura volumele necesare dezvoltarii …