Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Productie maxima de Euro 5 pana la sfarsitul anului

Cum Marea Britanie si Olanda, tarile in care DAF Trucks detine capacitati de productie, permit inmatricularea in 2014 a tuturor camioanelor Euro 5 produse pana la sfarsitul lui septembrie 2013, producatorul olandez a uitat de traditionala vacanta din august, cand se asigura mentenanta fabricilor, si a crescut capacitatea la circa 220 de unitati pe zi.
 

Pentru aceasta a angajat lucratori sezonieri, atat pentru a-i inlocui pe angajatii care pleaca in vacanta, cat si pentru a creste capacitatea de productie pe anumite sectoare care necesita mai multe ore de lucru per unitate, cum este sectia de motoare sau axe. Totul este pregatit pentru productia XF 105 in varianta Euro 6 (la uzinele din Belgia, de productie a axelor si cabinelor, 25 de noi roboti au fost instalati pentru a asambla cabinele pentru modelele Euro 6), iar noul CF Euro 6 a inceput sa fie produs in Eindhoven luna trecuta, in timp ce productia de LF, modelul cu cele mai multe schimbari de la Euro 5 la Euro 6, a fost amanata pentru decembrie, dupa ce, initial, era programata pentru octombrie. Odata cu reinnoirea intregii game de camioane, DAF vizeaza atingerea unei cote de piata de 20% in UE pana in 2020 pe segmentul camioanelor peste 16 t.

Potrivit lui Ron Bonsen, membru al consiliului de administratie al DAF Trucks, DAF a vandut deja toata productia din acest an. Desi in alti ani fabricile de camioane se inchideau toata luna august, uzinele DAF produc la turatie maxima pentru a face stocuri cat mai mari de vehicule Euro 5 care pot fi inmatriculate in Olanda si Marea Britanie si in 2014, daca sunt produse pana la 30 septembrie 2013.

Europa prefera inca Euro 5
In Europa zona euro este in recesiune de sase trimestre consecutive. Guvernele continua sa scada cheltuielile, astfel ca semnele de stabilizare economica sunt foarte slabe. Economia este estimata sa se contracte in continuare in 2013 cu 0,3%, iar productia industriala pentru UE este estimata sa scada cu 0,7%.
Potrivit statisticilor furnizate de administratia autostrazilor din Germania, rulajele comerciale pe drumurile din aceasta tara au crescut in 2013 cu 4% fata de anul trecut, cresterea fiind datorata in mare parte camioanelor est-europene, prezente tot mai mult la intracomunitar.
DAF preconizeaza anul acesta vanzari totale de 225.000 de camioane peste 16 t in UE, in usoara crestere fata de 2012. 80 pana la 90% din cererea de camioane vizeaza Euro 5. Potrivit datelor ACEA, numarul de camioane Euro 6 inmatriculate anul acesta in UE nu este mai mare de 5.000 de unitati, majoritatea in Elvetia (43,6%), Olanda (30,4%) si Germania/Austria (21,6%), tari care ofera subventii la achizitia de Euro 6. Olanda a constituit un fond de circa 40 de milioane de euro pentru a fi oferit ca subventii firmelor de transport ce investesc in tehnologii nepoluante, insa pana acum nu au fost folosite mai mult de 10 milioane.
La polul opus, Marea Britanie este mare amatoare de camioane Euro 5, efectul pre-cumparare inainte de trecerea la Euro 6 …

Articole similare