Mercedes-Benz si Luxorcomp au semnat anul trecut un contract de circa 2,5 milioane de euro pentru 25 de camioane, din care primele au fost livrate in septembrie 2012, iar ultimele 10, in august 2013, dar si pentru un pachet complet de servicii, care include trade-in, FleetBoard si MB Service Card. Si acum, dupa un an de folosire, conducerea firmei valcene se declara multumita mai ales de consum si de posibilitatea de a-l monitoriza foarte strict.
Din cele 25 de camioane, 20 sunt autotractoare Actros 1842 LSNRL pentru international, cu sa de cuplare joasa, si cinci sunt sasiuri Actros 2542 LNR cu suprastructura si remorca. Luxorcomp mai are in flota cinci modele de 7,5 t, la care insa va renunta in curand, din cauza varstei inaintate, si doua vanuri carosate pentru transport frigorific.
Principalii clienti sunt din domeniul productiei de mobila, ambalaje din tabla pentru fabrici de vopsele (care se transporta cu cele cinci sasiuri) si de dulciuri lucrate manual (pentru care se folosesc semiremorci frigorifice) s.a.
MB, preferat pentru eficienta si trade-in
Luxorcomp si-a inceput activitatea in 1997, cu un camion de 7,5 t, in 2000 avea cinci, iar in 2001, odata cu extinderea afacerii, a inceput sa cumpere vehicule de mare tonaj. In 2012, cand flota ajunsese la 18 vehicule „apartinand unei alte marci“, Florin Popa, directorul general al companiei, a decis inlocuirea lor cu unele noi, MB, deoarece „eu sunt o persoana foarte receptiva la nou si de mai multi ani am inceput sa cumpar diferite sisteme de monitorizare, GPS, debitmetre, dar consumurile tot nu ma multumeau. Eram sigur ca se poate mai bine, insa nu puteam demonstra asta. Atunci a aparut oferta de la Mercedes-Benz, care m-a convins, am primit primul lot de cinci camioane anul trecut si nu am avut nevoie decat de 2-3 luni pentru a ma convinge ca ceea ce mi s-a promis este adevarat si atunci am facut demersurile pentru urmatoarele doua loturi. Decizia finala a fost influentata si de trade-in. Si, desi un alt producator mi-a oferit un pret/camion considerabil mai scazut, pe termen lung Actros a iesit mai rentabil.“
Insa mai e loc de masuri pentru reducerea consumului
Dintre abonamentele FleetBoard, Luxorcomp foloseste, pe toate cele 25 de camioane, Managementul Vehiculelor, care include mapping (pentru vizualizarea pe harta digitala internationala a autovehiculelor si a traseelor parcurse), inregistrarea curselor, analiza performantei soferilor, rapoartele si inregistrarea timpului.
Pretul unui abonament lunar depinde de serviciile selectate de client, cele mai solicitate in Romania costand intre 39 si 59 de euro/luna, asa cum declara Ovidiu Pintilie, Sales&Marketing Manager Trucks in cadrul Mercedes-Benz Romania, care atrage atentia asupra faptului ca …