Cu volume de transport anuale de peste 44 de milioane de tone de marfa, DHL Freight este unul dintre liderii transporturilor europene. Desi veniturile diviziei Global Forwarding, dupa primele noua luni ale anului trecut, au scazut cu circa 5% fata de aceeasi perioada a lui 2012, ajungand la 11 miliarde de euro, Stefano Arganese, CEO DHL Freight pentru Europa Centrala si de Sud, Americile, Orientul Mijlociu si Africa, este de parere ca in general piata europeana a ramas stabila, cu o usoara crestere in 2013, si se asteapta ca tendinta sa continue si in 2014.
DHL Freight foloseste nu mai putin de 500 de subcontractori de transport, dintre care multi romani, piata noastra reprezentand o sursa importanta de transport pentru Europa. Care sunt cerintele DHL Freight pentru a fi admis ca subcontractor de servicii de transport si cum se negociaza conditiile de plata in Europa am aflat in cadrul unui interviu in exclusivitate cu Stefano Arganese, cu ocazia aniversarii a 10 ani de prezenta a companiei pe piata romaneasca.
Tranzit: Cum este structurata activitatea DHL?
Stefano Arganese: DHL este impartit in doua segmente. Primul tine de serviciul postal clasic (Deutsche Post), reprezentat in cea mai mare parte in Germania, dar nu numai, iar restul – ceea ce inseamna de fapt pilonul DHL al grupului – este structurat in trei divizii: DHL Supply Chain, a carei activitate principala consta in depozitare si distributie, in spatii de depozitare mari, dedicate unui singur client, dar si multi-client, DHL Express, cea la care se gandeste toata lumea cand vorbeste de DHL, care se ocupa de curierat rapid si de documente la nivel global, prezenta in toate tarile lumii, si Global Forwarding and Freight, care se ocupa de tot ce tine de transport aerian si maritim, in timp ce noi, DHL Freight, ne ocupam de tot ce tine de transport terestru (in mare parte rutier si in unele parti feroviar conventional sau intermodal).
Care dintre aceste activitati este reprezentata si in Romania?
In Romania, DHL este prezent cu divizia Express, Global Forwarding si Freight. DHL Supply Chain (activitatea de logistica) nu este prezenta in Romania, desi in trecut a fost activa pe acest segment. Dar activitatea de supply chain urmeaza clientul, astfel ca, daca va exista un client mare care va solicita serviciile noastre aici, poate se va lua in calcul si intrarea cu asemenea servicii pe piata romaneasca.
DHL Freight este prezent in Bucuresti, Timisoara si Gherla, ultima functionand ca o entitate juridica separata DHL specializata in servicii pentru clienti, operatiuni vamale pentru operatiunile noastre de transport si pentru terti care fac transport, dar nu au expertiza necesara.
Preferati sa inchiriati serviciul de transport cu totul sau aveti propriile semiremorci si folositi tractionisti?
La nivel global, strategia DHL Freight este sa nu detinem foarte multe active, ceea ce inseamna ca in balanta contabila nu se vor regasi cladiri, camioane, remorci. Tocmai acesta este si motivul …