Asa cum arata statisticile APIA, piata de autoturisme noi din Romania este in continuare in scadere, dar asta nu-i impiedica pe unii transportatori specializati sa isi creasca volumul de activitate. Pentru Avtologistika, numarul de autovehicule transportate a crescut de la un an la altul cu 15-20%, in cazul Hödlmayr importul a scazut usor, cu exceptia unui numar mic de marci, dar volumele exportate sunt la nivelul previziunii clientilor, iar Triton a inregistrat, de asemenea, o crestere a volumelor de transport – este la nivelul din 2005 din acest punct de vedere, dar cu o cu totul alta structura a indicatorilor financiar-contabili – deci si a cifrei de afaceri.
In ceea ce priveste estimarile pentru 2014, Avtologistika nu are planuri spectaculoase, dar spera sa-si imbunatateasca din nou rezultatele, insa situatia economica si politica din Ucraina ii afecteaza inca semnificativ activitatea, astfel ca e greu de stabilit un obiectiv realist, iar Triton, datorita rezultatelor din al doilea semestru al lui 2013, mizeaza pe o crestere a volumelor, insa modesta, prognoza care se verifica dupa primele doua luni ale acestui an.
Grupul ucrainean Avtologistika are peste 200 de vehicule specializate, dar in Romania filiala sa Avtologistika Forwarding&Services detine doar cinci ansambluri proprii, „achizitionate pentru satisfacerea unor nevoi concrete“, asa cum arata directorul general Grigore Marcu. Masinile sunt noi, majoritatea cu circa 200.000 km la bord, asa ca inca nu se pune problema reinnoirii parcului, ci a extinderii, drept pentru care in 2014 vor fi cumparate in Romania 1-2 trailere mari, care sa transporte 7-9 autoturisme, si mai joase, pentru masini cu garda la sol mai mica. Insa filiala de la noi se bazeaza mult si pe un numar mare de mici carausi subcontractori, pentru livrarile in Romania. De la acestia se cer promptitudine, tarife competitive si calitate maxima, iar pretul de transport se negociaza pe kilometru sau pe autoturism transportat, in functie de situatie.
Grupul Avtologistika are contracte cu Renault, Ford, Toyota, Volvo s.a., iar filiala de la noi face transporturi mai ales pentru grupurile Renault si Ford, care au productie locala. „Dar avem si o baza in crestere de alti clienti, producatori sau dealeri auto, si colaborari cu alte firme de logistica.“
Camioanele parcurg lunar circa 10.000 km, in conditiile in care se pierde mult timp cu operatiunile vamale la plecare si la destinatie, precum si in frontiera. Un procent semnificativ din acest kilometraj, aproape de 50%, se realizeaza cu trailerele descarcate, deoarece „rutele pe care lucram ne permit rareori incarcaturi si la retur. Dar incercam sa reducem procentul de kilometri pe gol.“
In cazul Avtologistika, transportul international reprezinta circa 80% din volumul de activitate si „partea buna este ca si acesta, si transportul intern inregistreaza volume in usoara crestere de la an la an“. Compania merge mai ales spre Ucraina si doar sporadic are comenzi si catre …