Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN cauta solutii de reducere a costurilor, inclusiv prin colaborarea cu Scania

Potrivit CEO-ului MAN, Anders Nielsen, piata europeana a resimtit un puternic efect de pre-cumparare in 2013 (si inceputul lui 2014) de camioane Euro 5, vanzarile din acest an fiind aproape la acelasi nivel ca in 2013. Mai a fost prima luna cand vanzarile au fost sub cele inregistrate anul trecut, fiind posibil ca per total sa scada pana la finalul anului comparativ cu 2013, chiar daca varsta medie a flotelor este destul de mare in toata Europa.
 

Desi sustine ca MAN nu e in criza, Nielsen a declarat ca se cauta solutii de reducere a costurilor, mai ales pe segmentul de autobuze, asteptari importante existand si de la colaborarea cu Scania in privinta dezvoltarii si achizitiei de materii prime. Totusi, produsele celor doua branduri din cadrul grupului Volkswagen isi vor pastra identitatea.

Dupa preluarea de catre Volkswagen a tuturor actiunilor la Scania, colaborarea dintre MAN si Scania a devenit iminenta, Anders Nielsen declarand ca „important este ca in ochii clientilor nostri sa ramanem competitori, mai ales ca 50-60% din vanzarile de camioane se fac prin licitatii. Clientii trebuie sa stie daca respectivele doua companii sunt competitoare sau vorbim de aceeasi companie. Iar noi suntem in competitie din punct de vedere comercial. De asemenea, trebuie sa fie o limita in ceea ce priveste asemanarea produselor. Clientii cumpara MAN pentru ca le place camionul sau pentru ca sunt multumiti de serviciile furnizate. Partea de after-sales conteaza foarte mult in afacere per total, dar contribuie semnificativ si la loializarea clientilor. Daca atunci cand cumperi un autoturism stii ca nu te vei intalni cu dealerul cel putin trei ani, pentru ca nu ar trebui sa existe probleme, in cazul achizitiei de camioane, mai ales in cazul flotelor mari, relatia cu dealerul este foarte stransa si asa ne putem tine clientii aproape. Nu doar camionul in sine este important, ci si partea de service. Iar retelele celor doua marci nu pot fi unificate, ca in cazul Renault Trucks si Volvo, primul fiind mai puternic in sudul Europei si unele piete africane, Orientul Mijlociu. In schimb, MAN si Scania sunt prezente pe aceleasi piete si nu s-ar putea ajunge la o rebranduire fara ca unul dintre cei doi sa reduca pretul, ceea ce nu ar avea niciun sens”, a mai spus Nielsen.
„Bineinteles ca impartim cu Scania multe lucruri, chiar daca suntem competitori, cum ar fi componentele de la furnizori. Deja se simt primele efecte pozitive in materie de achizitii, cel putin, dar diferentele vor ramane, clientii vor vedea deosebirile dintre MAN si Scania.“
Totusi, MAN nu va renunta la anumiti furnizori traditionali precum ZF. „Sunt oportunitati mari in a lucra cu Scania pe partea de cutii de viteze, dar asta nu inseamna ca vom renunta la ZF, mai ales ca Scania nu a reusit sa aiba inca un portofoliu complet de cutii de viteze.”
Scania are propria platforma, la fel si MAN, astfel ca, „cu cat vom putea gasi interfete comune, fara costuri semnificative de dezvoltare, cu atat va fi mai bine. …

Articole similare