Fiat Professional a lansat luna trecuta noul Doblo Cargo, continuand programul de innoire a intregii game de vehicule comerciale, inceput anul trecut cu Ducato si care va continua in 2016 cu Scudo, rezultatul parteneriatului cu Renault, dupa ruperea aliantei cu PSA Peugeot-Citroën. Va urma noul Fiorino si un pick-up de o tona, segment pe care Fiat nu a mai fost prezent pana acum, beneficiind de colaborarea cu Mitsubishi.
Deja consacrat pe segmentul „greu”, al vanurilor compacte cu sarcina utila si capacitate de incarcare maxime, versiuni cu ampatament lung si motorizare mare, noul Doblo Cargo vrea recunoasterea si pe segmentul 1B „usor”, cel cat mai apropiat de gama de autoturisme, confortabile, functionale, cu o motorizare mai mica pe un ampatament scurt.
Piata vehiculelor usoare de transport de marfa a fost anul trecut de 2,9 milioane de unitati in regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), din care 70% in Europa. O treime din vanzarile totale din Europa au fost pe segmentul 2D, pe care Fiat ocupa o pozitie fruntasa cu noul Ducato. Pe segmentul 1B, al treilea ca importanta, reprezentand un sfert din vanzarile totale, Doblo Cargo trebuie sa faca fata concurentei reprezentate de Renault Kangoo, Volkswagen Caddy si Peugeot Partner.
„1B large este un segment pe care clientii urmaresc confortul, functionalitatea, performanta, consumul de carburant si costul de proprietate al autoturismelor. Noul Doblo Cargo raspunde tuturor acestor cerinte prin designul nou, confort crescut, manevrabilitate si motoarele diesel de 1,3-1,6 litri Multijet II common-rail Euro 5+”, a afirmat Henrik Starup-Hansen, Brand President in cadrul FIAT Professional. „Doua treimi din vanzarile pe acest segment sunt concentrate pe varianta cu ampatament scurt. Noi suntem lider de necontestat pe piata vehiculelor 1B cu ampatament lung si putere mare a motorului, care reprezinta 9% din segment, din care Doblo are o cota de 30%. Vrem sa reconfirmam aceasta pozitie, de aceea am pastrat toate caracteristicile best-in-class. Dar vrem sa intram in forta si pe segmentul cu ampatament scurt si motor mic, cu aceasta ambitie fiind gandita a treia generatie a Doblo Cargo.”
Doi intr-unul
Sub deviza „Vad dublu” (I See Double), Fiat Professional a lansat, in cadrul unui centru de evenimente construit pe baza unei foste fabrici de caramizi, noul Doblo, un vehicul cu utilizare atat ca utilitara pentru transport de marfa, cat si ca autoturism spatios, elegant, care poate merge pana la shuttle cu sapte locuri, ideal pentru transport de personal pentru hoteluri, aeroporturi etc.
Lansarea a fost insotita si de posibilitatea de a conduce noul model, care a impresionat printr-o mai buna manevrabilitate, un raspuns mai rapid al motorului la acceleratie si silentiozitate, datorata atat izolarii fonice mai bune a cabinei, cat si functionarii motorului la o turatie foarte scazuta.
Designul noului Doblo a fost reproiectat atat la interior, cat si la exterior, liniile volumetrice conferind dinamism …