Mercedes-Benz a lansat in 2011 noul Citaro. Autobuzul a fost proiectat din start tinand cont de faptul ca va trebui sa includa noua tehnologie Euro 6, mai grea cu 300 kg si care inglobeaza mai multe sisteme. Salonul pasagerilor a suferit mai multe modificari: interiorul este mai larg si mai aerisit, gratie indepa rtarii mai multor componente electrice.
Iar deschiderea usilor prin culisare spre exterior face ca spatiul in zona centrala sa fie mai generos. Pentru modelele urbane se ofera in standard scaunele City Star Eco, in timp ce la Citaro Ü sunt Inter Star Eco, mai confortabile.
Noul Citaro este primul autobuz urban la care programul de stabilitate (ESP) este inclus in echiparea standard. Vehiculul este propulsat de OM 906 hLA Euro 5, de 286 CP. Optional, este disponibil si motorul OM 457 LA Euro 5, cu unitate electronica de procesare a aerului (EAPU) incorporata, care poate avea 299 sau 354 CP. La alegere, se poate comanda si EEV. Cutia de viteze automata poate fi Voith sau ZF, ambele cu convertor automat de cuplu.
Cea de-a III-a generatie Citaro Fuel-CELL Hibrid, cu sistem serial alternativ pe celule de H2/electric, asigura consum scazut de carburant si emisii de CO2 reduse cu 30% fata de autobuzele diesel. In plus, permite o autonomie mai mare pentru rularea pe energie electrica, pentru aceasta fiind preferate baterii cu capacitate sporita de stocare a energiei.
Versiunea hibrida diesel-electric Citaro G BlueTec hibrid ramane o solutie mai la indemana operatorilor care doresc sa investeasca in tehnologii alternative, cu impact redus asupra mediului comparativ cu motorizarile diesel conventionale.
Gama autobuzelor urbane compacte a fost completata in 2010 de Sprinter City 77. Vehiculul, de 8,7 m lungime, are trei axe, podea complet coborata si capacitate de 40 de locuri, reprezentand o punte intre versiunea Sprinter City 65 si Citaro K. Usile duble fata-spate si functia de ingenunchere ofera confort sporit pasagerilor. Sprinter City 77 este propulsat de motorul Mercedes-Benz EEV de 163 CP. De altfel, producatorul propune o gama completa de minibuze pe platforma Sprinter, care include 12 modele diferite, cu capacitati intre 8 si 30 de pasageri. Alaturi de City, versiunile Mobility, Transfer si Travel corespund normelor EEV si sunt echipate cu filtru de particule.
Special pentru traficul interurban, Intouro este disponibil in variantele de 12 si 13 m lungime, cu o capacitate de maximum 55, respectiv 59 de pasageri.
Vehiculul are motor OM 926 LA, de 285 CP si cutie de viteze manualaGO 110.
Pe segmentul intercity, Tourismo RH are capacitate de 51 sau 55 de locuri.
Motorul OM 457 hLA Euro 5 este oferit in variantele de 354 si 408 CP. In standard sunt incluse ESP, ABS, ASR, EBS, retarder si asistenta la franare (BA). Tourismo RHD este disponibil in versiuni cu doua si trei axe si beneficiaza de pachet complet de sisteme de siguranta.
Toate versiunile Tourismo sunt echipate cu motor OM 457 LA Euro 5: pentru Tourismo standard si Tourismo M/2 s-a optat pentru montare orizontala si 354 sau 408 CP, iar Tourismo M si L au varianta verticala a motorului, ce dezvolta 428 CP. Transmisia este manuala, cu 6+1 trepte, in variantele GO 190, respectiv GO 210, pentru vehiculul cu motor de 428 CP.
Mercedes-Benz Travego Edition 1 este primul autocar care corespunde standardului de poluare Euro 6 si va fi livrat de la inceputul lui 2012 in variantele de 13 si 14 m lungime. Vehiculul beneficiaza de noul motor BlueEfficiency Power OM 471, de 12,8 l, montat vertical, care inlocuieste versiunea precedenta a propulsorului cu sase cilindri in linie. OM 471 este disponibil in doua variante de putere, 476 si 510 CP, si beneficiaza de un nou sistem de injectie common-rail X-Pulse. Travego Edition 1 este echipat cu transmisia GO 250-8 PowerShift, care are la baza cutia automatizata GO 240-8, cu opt trepte plus marsarier. Noua transmisie automatizata se ofera exclusiv pentru Travego Euro 6 si vine cu o strategie mai buna de schimbare a treptelor si un plus de cuplu comparativ cu prima generatie PowerShift.