Trofeul International Pick-up Award a fost disputat in acest an de trei competitori redutabili: Ford Ranger, Mitsubishi L200 si Nissan Navara. Vehiculele au fost testate la jumatatea lui octombrie in Norvegia, atat in versiune on-road, pe un circuit special de teste, cat si off-road, pe un traseu extrem de solicitant, prin padure. Toti cei trei concurenti s-au comportat remarcabil, mai ales ca anvelopele nu au fost chiar cele mai potrivite pentru terenul namolos, plin de apa de la ploile din zilele precedente testului.
Ford Ranger, Mitsubishi L200 si Nissan Navara au concurat in acest an pentru mult-ravnitul titlu International Pick-Up Award (IPU), aflat la a patra editie. Alaturi de acestea au putut fi testate – cu titlul de prezentare – Chevrolet Colorado, Isuzu D-Max, Toyota Hilux, VW Amarok, Chevrolet Silverado, Dodge RAM si Toyota Tundra, dar numai pe circuitul special de teste. Membrii juriului international de presa Pick-Up Award au avut la dispozitie doua zile, la jumatatea lui octombrie, pentru a conduce toate vehiculele, o atentie deosebita fiind acordata, desigur, candidatilor, care au avut in plus o proba speciala off-road, pe un traseu dificil, prin padure. Ploaia din zilele precedente testului a deteriorat destul de mult drumul, astfel ca administratorii – membrii unui club off-road – au mai „reparat“ traseul pe ici, pe colo cu pietre si lemne. Pe durata testelor insa, vremea in zona Oslo, a fost insorita, desi destul de rece. Astfel, prima proba pe care au trecut-o toti participantii a fost cea de incalzire la interior si dezghetare la exterior. Mai ales ca dimineata, inca pe bezna, masinile erau „bocna“. Drumul pana la circuitul de testare a reprezentat o oportunitate foarte buna pentru a vedea cum se comporta pick-up-urile in conditii obisnuite de trafic (teste similare au fost organizate si in prima zi a evenimentului), iar odata ajunse la circuit vehiculele s-au impartit in doua grupe: cele pentru off-road si cele care urmau sa fie testate doar pe circuit. Desigur, nu era permis accesul dintr-o parte in alta pentru a nu murdari pista.
Toate masinile au fost disponibile, de asemenea, pentru masuratori interior-exterior, membrii juriului analizand atat manevrabilitatea si confortul la operare, cat si utilitatea spatiului de incarcare. Si, desi la o prima vedere pick-up-urile pot fi vazute mai degraba ca instrumente ideale pentru sport si agrement, in fapt, sunt necesare pentru foarte multe aplicatii de lucru in zone greu accesibile, unde se impune transportul de materiale si echipamente grele.
Ford Ranger: stabil, silentios, confortabil
Noul Ford Ranger ramane un pick-up confortabil in toate conditiile de drum, dar destul de rigid. Cutia este bine sincronizata cu motorul, iar soferul are o pozitie comoda pe scaunul cu reglaj electric. Atat in varianta on-road, cat si off-road, vehiculul s-a dovedit silentios si stabil, fiind prevazut si cu sistem start-stop.
Pentru traseul off-road am testat o versiune Super Cab, cu acces in …