Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fara solutii momentan in frontiera

Problema spagilor care se dau in punctele de trecere a frontierei de catre operatorii straini pentru a fi lasati „in pace“, semnalata in nenumarate randuri si sub diverse forme, nu are o rezolvare pe moment din partea conducerii CNADNR. Exista un proiect potrivit caruia in maximum un an toata procedura de control sa se faca automat, astfel incat sa se elimine factorul uman. Dar deocamdata nu avem certitudinea ca proiectul chiar se va materializa, iar pana atunci se descurca fiecare cum poate.


Referitor la acuzele ca inspectorii CNADNR din frontiera iau spaga de la operatorii straini – indeosebi de la cei turci – pentru a inchide ochii la lipsa autorizatiilor, Mircea Pop, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), a declarat ca nu poate afirma ca asa ceva se intampla si ca atunci cand se constata nereguli la angajatii companiei se aplica sanctiunile corespunzatoare. „Se fac controale inopinate si se tine cont de toate sesizarile primite. Dar daca se spune ca turcii intra numai pe spaga in Romania atunci sa se dovedeasca. Pentru ca doar pe declaratii nu se poate face nimic. Ce depinde de noi, facem. Dar nu putem sta 24 de ore din 24 sa urmarim inspectorii. In Romania sunt atatia bani care se platesc pe salarii pentru oameni care stau sa ii controleze pe altii si iau spaga toti impreuna, in loc sa fie marite salariile oamenilor care lucreaza. Este un sistem cu care nu ma lupt. Noi ii controlam si pe cei din frontiera administrativ, dar nu putem sa ii monitorizam non-stop“, a explicat Mircea Pop.
Directorul general CNADNR a anuntat ca in maximum un an totul va fi automatizat in frontiera si nu va mai fi nevoie de angajati, corupti sau nu. A fost demarat deja proiectul, se va angaja un consultant si se va organiza licitatie pentru implementarea sistemului automatizat.
Este clar insa ca solutii de moment nu exista, cu toate ca nu ar fi foarte greu ca CNADNR si Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) sa colaboreze pentru a se depista acei inspectori care nu aplica sanctiunile corespunzatoare in frontiera. Ca doar un transportator strain nu poate intra pe teritoriul Romaniei fara autorizatii valabile, iar daca a intrat, atunci probabil a dat spaga sau angajatul CNADNR care i-a permis accesul e incapabil.

Se informatizeaza controlul
Pentru optimizarea controlului specific CNADNR in Agentiile de Control …

Articole similare