Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Digitalizarea nu exclude factorul uman!

Digitalizarea este un factor cheie in managementul lantului de aprovizionare, insa in cadrul oricarui supply chain pot aparea situatii neprevazute, neacoperite de solutii software, mai ales pentru sistemele extrem de dinamice. Desi digitalizarea ajuta la compensarea punctelor slabe ale omului prin solutii IT si la reunirea tuturor informatiilor relevante intr-o interactiune completa, in special cand procesele nu functioneaza, sunt prea incete sau functioneaza intr-un scenariu de tip repetitiv, tehnologia informatiei in sine nu va fi suficienta pentru a oferi un avantaj competitiv in lumea de maine, „factorul uman“ devenind din ce in ce mai mult elementul esential al succesului.
 

Ca urmare, companiile ai caror angajati si manageri nu reusesc sa internalizeze aceasta transformare, cu orientare si catre om, nu numai ca vor pierde rapid legatura cu domeniile afacerilor traditionale, ci vor si ramane in urma lor. Aceasta a fost concluzia consensuala obtinuta prin sondajul celor 180 de experti din medii de afaceri si academice din sectorul managementul lantului de aprovizionare, finante, logistica si de achizitii, reuniti in cadrul conferintei Exchainge.

IT-ul pune la dispozitia companiilor o serie de sisteme si instrumente care stau la baza proceselor digitalizate, pe drumul spre „Industria 4.0“. Ca urmare, ordinea de zi, in viitorul apropiat, va fi stabilita de mediile IT, in special prin prisma nevoii urgente de armonizare a proceselor, a ritmului rapid al schimbarilor si a factorului imprevizibil de complexitate. „Succesul in acest nou mediu perturbator depinde de cat de repede vom reusi sa obtinem agilitatea interna si externa in randul angajatilor nostri“, a remarcat Andreas Aulinger, director al Institutului de Organizare si Management (OIM) din cadrul Universitatii Steinbeis din Berlin. Acesta puncteaza faptul ca este „un proces dificil“, care le ofera angajatilor si directorilor mai putine zone de confort, dar care creeaza, pe de alta parte, oportunitati pentru noi forme de participare la activitati si procese. „Abilitatea, si mai presus de toate dorinta de a impartasi propriile cunostinte fara ezitare sau rezerva sunt ingrediente critice ale succesului“, a subliniat moderatorul panelului „Digitalizarea – puterea informatiei“, Bettina Bohlmann, managing partner al 3p Procurement Branding GmbH, o companie de personal si dezvoltare organizationala specializata in achizitii si supply chain.
Panelul s-a dovedit a fi un dialog interactiv intre participanti si audienta pe baza subiectului „digitalizarea si factorul uman“, moderatorul oferind o ilustrare a acestuia in cadrul unor grupuri de lucru formate din cate cinci participanti. Folosind o interactiune non-verbala, ei aveau ca sarcina formarea a cinci figuri geometrice identice ca forma si dimensiune, fiecare participant trebuind sa apeleze la o banca centrala de piese si sa lucreze in spatele unui ecran care sa ii confere confidentialitate. Concluzia reiesita din acest atelier este ca refuzul de …

Articole similare

Ad