News  | 
20.03.2017 / 
Trafic Media

Accesul catre Centura Bucurestiului din DN1, zona pasajului Otopeni, va fi sistematizat printr-un proiect derulat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), in colaborare cu Directia Rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane, a anuntat, joi, CNAIR. Intre timp, Asociatia Romana pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI) a trimis recent un Memoriu pentru accelerarea lucrarilor la Centura Capitalei catre Guvernul Romaniei, Ministerul Transporturilor, Ministerul Finantelor, Ministerul Mediului, Primaria Generala a Capitalei si catre compania Egis Romania.
 

„Tinand cont de lungimea actuala a centurii, de problemele specifice din Est, Vest si Sud, de costurile mereu modificate si de calitatea slaba a lucrarilor deja efectuate, estimarea ARTRI este ca abia prin 2040 vom avea gata Centura. Cat despre costuri, acestea vor sari, la final, de 1.6 miliarde de lei. Cu privire la functionalitatea ei, Centura va fi depasita de prin anul 2020“, arata ARTRI. Ascociatia propune ca Centura sa fie asumata „ca prioritate zero“ de catre Guvernului Romaniei, pana la finalizarea ei, „cunoscut fiind faptul ca starea actuala a acesteia afecteaza direct, economic si social, capitala Romaniei, judetele invecinate si planurile de dezvoltare nationale. Rezolvarea acestei probleme sa fie rezultatul operativ al unui PPP de succes, care ar legitima Legea 23/2016 in Romania; Guvernul Romaniei sa agreeze adoptarea arbitrajului specializat in vederea eliminarii blocajelor actuale generate de procedurile de atribuire prin licitatii publice si a executarii contractelor de achizitie publica (idee exprimata ieri si de catre dl Prim-Ministru Sorin Grindeanu); Egis International, compania desemnata la finele anului 2016, de catre BEI, prin Egis Romania, sa realizeze «o analiza strategica multicriteriala» pentru identificarea si asumarea unei optiuni de finalizare a lucrarilor Centurii Capitalei, sa consulte in timp real organizatiile profesionale din transporturi, logistica si alte activitati anexe pentru identificarea criteriilor si a deciziilor optime“, se arata in memoriul depus de ARTRI.

Sensuri giratorii la Otopeni
Pana la finalizarea Centurii, accesul catre aceasta din DN1 in zona pasajului Otopeni va fi sistematizat prin construirea a doua sensuri giratorii. Astfel, un sens giratoriu va fi amplasat la aproximativ 2,95 km de pasajul rutier spre Mogosoaia (km 69+031), iar cel de-al doilea se va construi la intersectia cu strada Drumul Garii (zona Lukoil), respectiv la km 1+277, spune CNAIR intr-un comunicat de presa. Totodata, pe axa centurii, intre cele doua sensuri giratorii a fost prevazuta amplasarea unui parapet prefabricat din beton tip New Jersey, care ajuta la separarea fluxurilor de circulatie. Pana la obtinerea tuturor avizelor necesare demararii procedurii de amenajare a celor doua intersectii si pentru familiarizarea participantilor la trafic cu noua configuratie a intersectiei din zona Lukoil (km 1+277), s-a decis de comun acord cu conducerea Directiei Rutiere amenajarea sensului giratoriu in solutie provizorie. „Aceasta se va face din parapet lestabil, urmand ca solutia definitiva sa fie implementata pe teren in cursul anului 2017“, mai completeaza sursa citata.

,

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or