Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

1.100 de elevi sunt cu 13,66% mai pregatiti in trafic

Proiectul educational “Ora de Educatie Rutiera”, implementat in randul a 1.100 de elevi din 12 scoli gimnaziale din Bucuresti (dintre care 974 au avut raspunsuri validate), a reusit sa ridice cu 13,66% gradul de cunostinte rutiere – teoretice si practice, in contextul in care tara noastra a inregistrat a doua cea mai mare rata a deceselor din cauza accidentelor rutiere din Uniunea Europeana.
 

Studiul coordonat de psihologii Nicoleta Burlacu si Ana Irina Ionescu, de la Asociatia “Impreuna Pas cu Pas” a fost aplicat anterior desfasurarii cursului si la finalizarea acestuia, pentru a calcula impactul real pe care l-a avut “Ora de Educatie Rutiera” asupra celor 974 de elevi chestionati. Astfel, potrivit studiului, inainte de implementarea proiectului, doar 27,31% stiau cum trebuie sa circule corect pietonii in orase, iar dupa participarea la curs, nivelul de cunoastere a crescut cu peste 32 de procente, pana la 59,34%. Mai mult decat atat, doar 71,87% dintre cei chestionati au stiut initial care sunt cele doua culori pentru semaforul destinat pietonilor, iar proiectul educational a reusit sa ridice nivelul de cunoastere pana la 92,20%.
Chiar si cunostintele cu privire la rolul politistului in raport cu pietonii au crescut considerabil in cadrul acestui proiect; daca initial doar 65,50% stiau cum sa recunoasca un politist, la finalul proiectului procentul a crescut pana la 74,95%. Cresteri semnificative s-au inregistrat si la intrebarile „Cand ma adresez unui politist?”, de la 60,06% (raspunsuri ante-proiect), la 84,09% (raspunsuri post-proiect), “La ce culoare a semaforului vehiculele trebuie sa astepte?”, de la 61,60% la 80,29% si la “Cum te numesti cand mergi pe strada?”, de la 82,85% la 95,79%.

Articole similare

Ad