Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tinte de emisii extrem de reduse pentru 2025

Amprenta de carbon este mai buna la LNG, insa VECTO nu este inca disponibil pentru gaz. VECTO stabileste o medie a emisiilor pentru toata industria din Europa, care va fi baza pentru pragurile ce vor fi stabilite ulterior pentru 2025-2030. Valorile nu se calculeaza numai in functie de motor, ci si de anvelopele alese, de cabina, remorca etc. „Este o provocare mare pentru toata industria auto. Si, daca nu ne conformam legislatiei pana in 2025, amenzile sunt atat de mari incat am castiga mai multi bani daca tinem camioanele in curte si nu le mai vindem”, a spus Calle Wiman.

Camionul Volvo pe LNG respecta standardele pentru 2025, pentru ca are un nivel de CO2 cu 20% mai redus decat la diesel. Daca este alimentat cu 100% BioLNG sau biodiesel reducerea emisiilor ar putea fi de 100%, insa nu exista atata disponibilitate de BioLNG. Dar daca se adauga doar 30% BioLNG, nivelul CO2 se reduce cu 33%.
„UE pune presiune pe industria auto pentru atingerea de noi standarde, dar e nevoie de implicarea intregii societati si a guvernelor. Acum este legal sa-ti extinzi lungimea combinatiei autotractor si semiremorca peste 6,5 m – nu pentru a incarca marfa, ci pentru a adauga un sistem „tailboat” („carena, coada de barca”), de pilda, pentru imbunatatirea aerodinamicii, conditia fiind ca dispozitivul sa se poate plia atunci cand ajunge la docul de incarcare. Unele companii de transport vor fi pregatite sa aiba cel mai bun consum de carburant. In viitor, aceste initiative nu vor fi facute doar pentru a economisi carburant, ci vor fi o parte din conceptul VECTO. Camioanele nu vor mai arata la fel, cu exceptia, poate, a vehiculelor pentru colectarea deseurilor municipale, care nu vor fi afectate.”

Articole similare