Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata de camioane grele, in crestere cu 10%

In primele sase luni din 2019 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania, conform datelor DRPCIV, 4.235 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t, fata de 3.831 in perioada similara a anului trecut, in timp ce vanzarile de semiremorci noi au scazut de la 2.253 la 2.115. Ca si dupa primul trimestru al anului, cresteri usoare fata de 2018 s-au mai inregistrat si pe segmentele autovehiculelor cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t si de 6-16 t, in timp ce piata de 3,5-6 t a fost in usoara scadere.


Din cele 4.235 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t, 4.075 sunt autoutilitare (3.710 in 2018) si 160 sunt autospeciale. Pe segmentul autoutilitarelor lider de piata continua sa fie Mercedes-Benz, cu 1.040 de unitati (814 cu prelate, 135 de basculante, 36 pentru transport de autovehicule, 30 de betoniere, 7 pentru transport de lemn, 6 cu carlig ridicator, 2 furgoane, 1 pentru transport de containere, 1 cu obloane rabatabile, 1 caroserie amovibila, 1 cu cisterna ADR s.a.), mult mai multe decat cele 680 din primele sase luni din 2018. Il urmeaza la mare distanta MAN, cu 704 camioane grele (521 de prelate, 97 de basculante, 26 de betoniere, 19 cu carlig ridicator, 18 pentru transport de lemn, 9 cu obloane rabatabile, 8 furgoane, 3 cu caroserie amovibila, 1 pentru transport de containere, 1 stropitoare si 1 cu temperatura controlata), fata de 576, DAF, cu 644 (631 cu prelate, 2 cu carlig ridicator, 2 stropitoare, 2 izoterme, 2 cu temperatura controlata, 1 cisterna, 1 cu obloane rabatabile, 1 pentru transport de lemn, 1 cisterna ADR si 1 pentru transport de autovehicule), fata de 724, si Volvo, cu 616 (581 cu prelate, 19 basculante, 5 cu temperatura controlata, 3 betoniere, 3 cu carlig ridicator, 2 pentru transport de lemn, 1 cisterna ADR, 1 pentru transport de autovehicule si 1 platforma), fata de 699. Clasamentul continua cu Scania, cu 477 de camioane de peste 16 t (445 cu prelate, 17 basculante 7 pentru transport de vehicule, 5 pentru transport de lemn si 3 betoniere), fata de 575, Iveco, 269 (208 cu prelate, 34 de basculante, 13 cu carlig ridicator, 7 betoniere, 3 cu temperatura controlata, 2 cu obloane rabatabile, 1 autoremorcher si 1 cisterna), fata de 194, Ford Cargo, cu 221 (145 de basculante, 56 cu prelata, 13 betoniere si 7 cu obloane rabatabile), fata de 88, Renault Trucks, cu 102 (83 de prelate, 13 basculante, 2 betoniere, 2 cu obloane rabatabile, 1 cu carlig ridicator si 1 cu temperatura controlata), fata de 171 in primul semestru din 2018, si Tatra, cu 2 unitati (1 pentru transport de lemn si 1 basculanta). Asadar, cresteri ale vanzarilor fata de perioada similara a anului anterior au inregistrat Mercedes-Benz, MAN, Iveco si Ford.
Din categoria autospecialelor de peste 16 t au fost inmatriculate 160 de unitati noi, fata de 121 in primul semestru din 2018. Lider detasat de piata este Ford, cu 80 de camioane (74 de gunoiere, 2 vehicule de curatare strazi/canalizari, 1 macara mobila, 1 vidanja s.a.), fata de 25 in 2018, urmat de MAN, cu 28 (8 gunoiere, 5 vehicule pentru pompieri, 4 pompe, 3 macarale mobile, 3 vidanje, 2 vehicule de curatat strazi/canale, 2 vehicule pentru pompieri s.a.), fata de 25, si Iveco, 19 (13 gunoiere, 3 vehicule de curatat strazi/canale, 1 macara mobila, 1 vidanja si 1 pompa), fata de 41. Clasamentul continua cu Faun Expotec (9 gunoiere, fata de 1 in 2018), Renault Trucks (7 – 2 vidanje, 2 vehicule de curatat strazi/canale, 1 macara mobila, 1 gunoiera s.a – nicio autospeciala in 2018), Mercedes-Benz (6 – 3 gunoiere, 2 pompe si 1 vehicul pentru pompieri – fata de 2), DAF (5 – 3 gunoiere, 1 vidanja s.a. – fata de 15), Scania (3 – 2 gunoiere si 1 vehicul de recuperare – fata de 1), Volvo (2 – din care 1 vidanja – fata de 3) si Schwing (1 platforma de lucru aeriana si tot o autospeciala si in 2018).
In primul semestru din 2019 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 181 de autovehicule comerciale noi de 6-16 t, fata de 200 in perioada similara a lui 2018. Dintre acestea, 136 sunt autoutilitare (142 in 2018), categorie unde lider traditional de piata este Iveco, cu 64 de unitati (23 cu prelate, 12 cu carlig ridicator, 9 basculante, 8 cu temperatura controlata, 6 furgoane, 4 cu obloane rabatabile si 2 pentru transport de vehicule), fata de 90 in 2018. Il urmeaza Mercedes-Benz, cu 30 (18 basculante, 6 prelate, 3 pentru transport de vehicule, 2 furgoane si 1 cu temperatura controlata), fata de 21, MAN, cu 21 (6 cu prelata, 5 basculante, 5 cu carlig ridicator, 4 furgoane si 1 caroserie amovibila), fata de 7, DAF, cu 11 (5 cu prelata, 4 pentru transport de butelii, 1 cu carlig ridicator si 1 cisterna), fata de 9, Renault Trucks, cu 5 (2 basculante, 1 pentru transport de vehicule, 1 cisterna si 1 cu carlig ridicator), fata de niciuna in 2018, Mitsubishi si Volvo, cate 2, fata de 6, respectiv 3, si Isuzu, cu 1, fata de 4 in primul semestru din 2018.
Din categoria autospecialelor de 6-16 t au fost inmatriculate 45 de unitati noi, fata de 58 in perioada similar a lui 2018. Lider de piata este Iveco (16 unitati – 6 gunoiere, 4 vidanje, 2 vehicule de recuperare, 1 platforma de lucru aeriana, 1 vehicul pentru pompieri, 1 laborator si 1 autorulota – fata de 21), urmat de Renault Trucks (10 – 7 vehicule pentru pompieri si 3 vidanje – fata de 4), Isuzu (6 gunoiere), Mercedes-Benz si Zoeller Tech (cate 4 – 3 vehicule de curatat strazi/canale si 1 vehicul apicol, respectiv 4 gunoiere), DAF si Kirchhoff (cate 2 – 1 vehicul de curatat strazi/canale si 1 vidanja, respectiv 2 gunoiere) si Mitsubishi (1 gunoiera).
In primul semestru din 2019 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 62 de autovehicule comerciale de 3,5-6 t, fata de 17 in 2018. Intre acestea, 31 sunt autoutilitare (11 in 2018), categorie unde Mercedes-Benz a vandut 9 (5 cu temperatura controlata, 3 basculante si 1 prelata), fata de 6, Volkswagen 8 (4 basculante, 3 pentru transport de vehicule si 1 cu obloane rabatabile), fata de 1, Ford 4 (2 basculante si 2 cu obloane rabatabile), si Iveco tot 4 (toate cu prelata). Clasamentul continua cu Opel si Renault, cate 2 autoutilitare de 3,5-6 t, si Gaz si Multicar, cate 1.
Din categoria autospecialelor de 3,5-6 t au fost inmatriculate 31 de unitati noi, fata de 6 in 2018, din care 21 Volkswagen (16 ambulante si 5 blindate), fata de 1 in 2018, 5 Iveco (2 vehicule pentru pompieri, 1 autorulota, 1 vehicul pentru pompieri s.a.), fata de 2, si cate 1 Cartago, Dethleffs, Ford, Hymer si Mercedes-Benz.
In primul semestru din 2019 s-au inmatriculat pentru prima data in Romania 8.818 autovehicule comerciale de pana la 3,5 t, fata de 8.478 in perioada similara din 2018. 8.225 dintre ele sunt autoutilitare (8.349 in 2018), categorie unde lider de piata este de ceva vreme Ford, care a detronat producatorul local Dacia, si are 1.581 de unitati vandute (842 de furgoane, 353 de suprastructuri deschise, 132 cu temperatura controlata, 104 cu prelata, 65 cu obloane rabatabile, 56 de basculante, 13 izoterme, 2 platforme, 2 camionete pick-up, 1 pentru transport de animale, 1 pentru transport de autovehicule s.a.), in scadere semnificativa insa fata de cele 1.851 din perioada similara a lui 2018. Pe locul al doilea este Dacia, cu 1.510 autoutilitare (1.477 de furgoane, 30 cu temperatura controlata, 2 izoterme si 1 suprastructura deschisa), fata de 1.736, iar pe al treilea, Mercedes-Benz, cu 820 (354 de furgoane, 184 cu temperatura controlata, 159 cu prelata, 56 de camionete pick-up, 37 de izoterme, 22 cu obloane rabatabile, 6 suprastructuri deschise, 1 basculanta si 1 pentru transport de animale), fata de 490. Clasamentul continua cu Renault (723 in primul semestru din 2019/765 in perioada similara din 2018), Iveco (699/719), Volkswagen (675/696), Fiat (631/789), Opel (433/329), Peugeot (347/341), Toyota (244/291), Citroën (171/425) si Spier (100). Sub 100 de unitati au vandut Isuzu (98/72), Mitsubishi (97/99), Nissan (60/93), Hyundai (25/31), iar mai putin de 10, Dodge (5/2), Lada (2/2) si Paragan, Piaggio, Sommer si UAZ (cate 1).
Din categoria autospecialelor de 3,5 t au fost inmatriculate 593 de unitati noi, fata de 129 in primul semestru din 2018. Lider detasat de piata este Renault, cu 243 de unitati (doar 4 in 2018), din care 238 de ambulante, 3 magazine, 1 laborator si 1 vidanja. Il urmeaza Volkswagen, cu 114 unitati (6 in 2018), din care 88 de ambulante, 15 blindate, 3 autorulote, 2 vehicule pentru pompieri, 1 laborator etc., si la mare distanta Ford, cu 60 (30 in 2018), din care 32 de blindate, 13 platforme de lucru aeriene, 8 vehicule funerare, 2 magazine, 2 vehicule pentru pompieri s.a. Clasamentul continua cu Rimor si Roller Team (cate 21, fata de 3, respectiv 0 in 2018), Burstner (17/19), Mercedes-Benz (13/7), Iveco si Laika (cate 12, fata de 8, respectiv 0), Benimar si Hymer (cate 11, fata de 9, respectiv 0), Dacia (7/12), Mobilvetta (5), Chausson, Fiat, Opel si XGO (cate 4), Ahorn, Peugeot si Socage (cate 3), Adria, CO.ME T, Nissan, Nobel Art, Weinsberg si Palfinger (cate 2) si Autostar, Capron, Citroën, Dethleffs, Emergecia 2000, Isuzu, McLouis, Mitsubishi, Movex si Oil&Steel (cate 1).
In primul semestru din 2019 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania, conform datelor DRPCIV, 12.858 de autovehicule comerciale noi si 27.715 rulate din toate cele patru categorii de greutate, iar 40.093 au fost reinmatriculate, fata de 12.380, 29.319, respectiv 36.842 in perioada similara din 2018. Iar conform calculelor noastre, care adauga la categoria autovehiculelor noi si pe cele care in statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima inmatriculare, dar care au data inmatricularii cu cel mult sase luni inainte de data inmatricularii in Romania, sunt 13.305 autovehicule comerciale noi din cele patru categorii de greutate, fata de 12.961 in 2018.

Piata de semiremorci a scazut usor fata de 2018
In primele sase luni ale anului s-au inmatriculat pentru prima data in Romania, conform datelor DRPICV, 1.834 de semiremorci noi si 3.024 rulate, iar 5.171 au fost reinmatriculate, fata de 2.017, 2.765, respectiv 5.234 in perioada similara din 2018. Iar conform datelor noastre este vorba de 2.115 semiremorci noi, fata de 2.253 in 2018.
Liderul de piata, Schmitz Cargobull, a vandut 789 de semiremorci noi (510 prelate, 173 de basculante, 95 cu temperatura controlata si 11 furgoane), fata de 794 in perioada similara din 2018, si este urmat de Krone, cu 504 (420 de prelate, 43 cu temperatura controlata, 34 pentru transport de containere, 4 furgoane si 3 cu obloane rabatabile), in scadere semnificativa fata de cele 658 din perioada similara a anului anterior, Kögel, cu 116 (110 prelate, 3 cu obloane rabatabile si 3 basculante), fata de 196, Berger, cu 109 (108 prelate si 1 cisterna), fata de 55, Wielton, cu 108 (98 basculante, 7 suprastructuri deschise, 2 cu podea coborata si 1 cu obloane rabatabile), fata de 99, si Schwarzmüller, cu 106 (83 de prelate, 11 basculante, 11 cu obloane rabatabile si 1 cu temperatura controlata), fata de 113.
Sub 100 de unitati au vandut Kässbohrer (87 – 28 de basculante, 25 de cisterne, 11 pentru transport de ciment, 10 cisterne ADR, 6 pentru transport de containere, 3 prelate, 2 platforme si 2 pentru transport de vehicule – fata de 47 in 2018), Mega (56 de basculante si 2 pentru transport de lemn/47 in 2018), Broshuis (24 pentru transport de containere/19 semiremorci in 2018), Meiller (21, din care 16 basculante, fata de 24), Max Trailer (8 cu podea coborata si 5 pentru transport de containere/7 in 2018), Spitzer (11 cisterne/9), Stas (8 basculante si 3 pentru transport de ciment/8), Ardor (10 cisterne/0), D-TEC (10 pentru transport de containere/0), OMEPS (9 cisterne si 1 pentru transport de ciment/7), Zaslaw (4 basculante, 2 cisterne, 1 cu obloane rabatabile si 1 pentru transport de lemn), Benalu (4 basculante si 2 suprastructuri deschise), Bodex (6 basculante), Knapen (6 furgoane), OKT Trailer (6 cisterne), Langendorf (3 pentru transport de geamuri si 2 basculante), Magyar (5 cisterne ADR), Ozgul (3 basculante, 1 pentru transport de containere si 1 pentru transport de vehicule), Van Hool (5 pentru transport de containere), Alim (4 basculante), Ameridac (4 platforme), BC-LDS (4 cisterne ADR), Lider Damper (3 pentru transport de ciment si 1 basculanta), Nooteboom (4 platforme), Chiavetta (3 pentru transport de containere), Faymonville (2 pentru transport de geamuri si 1 cu podea coborata), Fliegl (3 pentru transport de containere), Katmerciler (3 pentru transport de furaje), Lamberet (3 cu temperatura controlata), Nursan (2 platforme si 1 cisterna ADR), Ozsan Treyler (2 cu podea coborata si 1 basculanta), Schrader (2 cisterne ADR si 1 pentru transport de vehicule), Asam (2 cisterne, din care 1 ADR), Doll (2 pentru transport de lemn), Generatis (2 cisterne ADR), GNIOTPOL (2 prelate), Recker (2 cu podea coborata), CMC (1 cisterna ADR), FGM (1 pentru transport de vehicule), Finkl (1 pentru transport de animale), Frumecar (1 vehicul pentru transport de ciment), Gurlesenyl Treyler (1 cu podea coborata), Hiarom (1 cu obloane rabatabile), Inc Seckinler (1 basculanta), Lag (1 pentru transport de containere), Lecitrailer (1 cisterna), Legras (1 furgon), Mafa (1 cisterna ADR), Menci (1 cisterna), OMSP MACOLA (1 cisterna ADR), Peischl (1 pentru transport de ciment), Platek (1 pentru transport de animale), Talson (1 furgon), Tirkon (1 pentru transport de ciment), Web Trailer (1 cu obloane rabatabile), Yalcin Dorse (1 platforma),
La acestea se adauga 10 semiremorci speciale noi si 25 rulate la prima inmatriculare si 6 reinmatriculate, fata de 6, 8, respectiv 13 in perioada similara din 2018, 7.324 de remorci noi si 4.278 rulate la prima inmatriculare si 6.613 reinmatriculate, fata de 6.539, 4.178, respectiv 5.676, 281 de remorci speciale noi si 1.421 rulate la prima inmatriculare si 1.118 reinmatriculate, fata de 278, 1.363, respectiv 988 in primul semestru din 2018, 50 de remorci agricole si forestiere noi si 5 rulate la prima inmatriculare si 11 reinmatriculate, precum si 8 remorci lente noi si 5 reinmatriculate.

Numarul vehiculelor radiate a crescut cu 72%
In primul semestru din 2019 au fost radiate 70.157 de vehicule, din care 49.165 au fost dezmembrate si 21.032 au fost exportate, mult mai multe decat cele 40.777, 34.234, respectiv 5.543 din perioada similara din 2018. Dintre vehiculele comerciale radiate 4.468 sunt autoutilitare (3.534 in 2018), 481/380 sunt semiremorci, 249/162 sunt autobuze, 243/145 sunt remorci, 225/229 sunt autospecializate, 114/94 sunt autotractoare, 102/123 sunt microbuze, 101/77 sunt autovehicule speciale, 61/229 sunt autospeciale si 27/17 sunt remorci speciale.

Articole similare