Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

20% din transportul european ar putea fi propulsat cu hidrogen până în 2030

Strategia Comisiei Europene de promovare a tehnologiei de propulsie pe hidrogen (H2) are la bază Alianţa Europeană pentru un Hidrogen Curat. Într-o primă fază, rețeaua de staţii de alimentare cu H2 – vitală pentru a încuraja achiziţia şi operarea de vehicule electrice cu energie produsă din celule de H2 – se va concenta pe „acoperirea” rețelei TEN-T, a declarat Artur Runge-Metzger, director DG Climate Action.

Astfel, până în 2030, 20% din transportul european ar putea fi propulsat de vehicule pe H2, iar jumătate din cantitatea de hidrogen alimentată ar putea fi furnizată în rețeaua TEN-T. „Daimler, Volvo și Iveco și-au luat angajamentul în direcția producției de camioane pe H2și se estimează ca până în 2030 să ajungă în piaţă 4.000 de camioane pe H2, care vor putea fi alimentate în 218 de stații de H2 la nivel european, pentru reducerea a 4,6 megatone de CO2”.

Directorul DG Climate Action este de părere că odată ce H2 va fi tot mai folosit, prețul de achiziţie ar trebui să fie mai accesibil. „Hidrogenul trebuie produs în Europa, iar tariful de referință la nivel mondial pentru acest combustibil ar trebui să fie în euro. Este șansa continentului nostru să recâștigăm supremația mondială pe un domeniu industrial strategic, pe care l-am pierdut”.

Articole similare

Ad