Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

86% dintre operatorii francezi au inchis total sau partial activitatea

FNTR a realizat, incepand din 21 martie, un sondaj la care au participat 1.825 de transportatori francezi de diverse dimensiuni si specializari, pentru a masura impactul crizei coronavirusului asupra acestui sector important de activitate. Din ancheta a rezultat ca 86% dintre operatori, cu exceptia celor care fac transport de alimente, au oprit total (30%) sau partial (56%) activitatea si ca in medie 59% dintre camioane erau trase pe dreapta la inceput de aprilie.
 
Dintre cele 1.825 de firme care au raspuns intrebarilor FNTR (Federatia Nationala a Transportatorilor Rutieri din Franta), 394 fac transport de marfuri generale, cu incarcaturi complete sau partiale (si dintre ele 87% au inregistrat o scadere de volume, 10% o crestere si 3% au volume constante), 349 fac transport in bene (cu exceptia celor pentru lucrari publice, si dintre ele 84% au avut scaderi si cate 8% cresteri sau stabilitate), 193 transporta produse alimentare (50% au scazut, 35% s-au mentinut si 16% au crescut) etc.
Conform sondajului FNTR, dintre firmele care fac transport de alimente, 50% au inregistrat o scadere a volumelor, 36% au oprit partial activitatea, 4% au oprit-o total, iar 10% au inregistrat cresteri de volume, diferentele fiind date, probabil, de faptul ca unele fac transport pentru agricultura, altele pentru industrie, iar altele pentru ambele domenii, fiind incluse aici produsele alimentare, cerealele, furajele, lichidele alimentare, bauturile s.a.
Dintre firmele care nu au inchis inca de tot portile, 22% estimeaza ca vor face totusi asta daca se prelungeste criza, motivele principale fiind scaderea sau absenta comenzilor, oprirea activitatii clientilor sau lipsa de personal, din cauza ca angajatii au posibilitatea de a se retrage pentru a-si proteja sanatatea. De aceea multi dintre transportatori apeleaza la somaj partial. O situatie similara a remarcat si Comitetul National al Transportului Rutier, care a realizat un studiu ce a pus in evidenta cresterea pretului de transport.
Cele mai afectate de aceasta situatie sunt firmele cu mai putin de 10 angajati, dintre care 39% au stopat complet activitatea (fata de 11% din cele cu peste 250 de salariati) si au tras pe dreapta 56% din camioane (fata de 46% cele cu mai mult de 250 de angajati). Procentul de firme care nu au camioane trase pe dreapta este egal pentru toate dimensiunile de firme.

Mobila, materialele de constructii si componentele auto, cele mai afectate
Sectoarele cele mai afectate de aceasta criza sunt transportul de mobila, cu 73% dintre firme oprite total si 27% oprite partial, constructiile si lucrarile publice, cu 70%, respectiv 26%, si cu 4% care nu au redus deloc activitatea, si automotive, cu 69% oprite total si 31% oprite partial. Iar sectoarele cele mai putin afectate sunt transportul la temperatura controlata (cu 2% din firme oprite total, 44% oprite partial si 54% care isi continua activitatea), transportul de alimente (4%, 36%, respectiv 60%) si transportul de animale vii (6%, 28%, respectiv 67%).
FNTR subliniaza faptul ca patronatul firmelor care se ocupa de mutari a cerut membrilor sai sa-si opreasca activitatea, fiind in imposibilitatea de a respecta regulile minime de securitate sanitara pentru angajatii lor.
 
Firmele au tras pe dreapta, in medie, 59% din flota
37% dintre firmele chestionate au tras pe dreapta peste 75% din camioane, 26% mai putin de 25%, 23% intre 50% si 74% si 14% au tras pe dreapta intre 25% si 49% din flota. 
In ceea ce priveste vehiculele care nu se mai afla in circulatie, in functie de specializare, 90% sunt pentru automotive, 87% pentru constructii si lucrari publice, 84% pentru mutari si 79% pentru transport agabaritic. Iar la polul opus se afla transportul la temperatura controlata, cu 19% din camioane trase pe dreapta, si transportul de animale vii, cu 22%.
 
Impactul noului virus pe regiuni
Centrul tarii-Valea Loirei si Grand Est sunt regiunile din Franta cu cele mai multe firme inchise total, 35%, respectiv 31%, aceasta din urma fiind si zona cea mai afectata de pandemie. Normandia are cele mai putine firme inchise total, 12%, dar in acelasi timp cele mai multe firme care au oprit o parte din activitate, 67%. Regiunile cu cele mai multe camioane trase pe dreapta sunt Grand Est (60%), Hauts-de-France (59%) si Ille de France (58%). Bretania este zona cu cele mai multe firme care nu au oprit activitatea (32%), si cu cele mai putine camioane care nu mai circula (41%).

Articole similare

Ad