Comisia a anunțat că urmează să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene în cazul Țărilor de Jos și Portugaliei pentru că nu și-au implementat în legislația națională normele cu privire la detașarea șoferilor din sectorul transportului rutier.
Directiva (UE) 2020/1057 stabilește dispoziții specifice privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transporturilor rutiere, precum și cerințe administrative și măsuri de control a acestor conducători auto. Termenul limită pentru transpunerea Directivei (UE) 2020/1057 în legislația națională de către statele membre ale UE a fost 2 februarie 2022. Prin urmare, Comisia a deschis o procedură de constatare a neîndeplinirii obligațiilor în martie 2022 și a trimis avize motivate în septembrie 2022 acelor state membre care nu au notificat Comisiei transpunerea până la termenul limită.
Reglementările UE privind șoferii detașați impun operatorilor să raporteze detașarea șoferilor la o interfață dedicată transportatorilor, conectată la Sistemul de informare al pieței interne (IMI), și să plătească șoferilor cel puțin salariul minim integral aplicabil în fiecare stat membru pe perioada în care a fost detașat.
Anul trecut, când CE a avertizat țările cu privire la problemele legislative, organismul și-a exprimat îngrijorarea și cu privire la problemele administrative. Potrivit Uniunii Internaționale a Transporturilor Rutiere (IRU), majoritatea țărilor UE nu transpuseseră încă dispozițiile UE în legislația națională până la intrarea în vigoare a reglementărilor UE privind șoferii detașați.
Cu toate acestea, din declarația Comisiei Europene reiese că doar Țările de Jos și Portugalia continuă să încalce directiva. Comisia Europeană reamintește țărilor că Directiva (UE) 2020/1057 este „esențială pentru a asigura o remunerare echitabilă a șoferilor, aplicarea corespunzătoare a normelor și furnizarea clară a unui cadru juridic pentru ca operatorii să își desfășoare activitatea”.