Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Franta transmite soferilor romani amenzi de circulatie pentru contraventii constatate in urma cu un an

UNTRR semnaleaza faptul ca autoritatile franceze au inceput sa transmita soferilor romani amenzi in anul 2016, pentru incalcari ale legislatiei rutiere constatate in urma cu un an, desi practica europeana este ca acestea sa fie emise in termen de 30 de zile. Incepand cu 2015, statele membre UE trimit amenzile de circulatie direct la adresa din cartea de identitate a vehiculului sau la sediul firmei – conform Directivei 82/2011 de facilitare a schimbului transfrontalier de informatii privind incalcarile normelor de circulatie care afecteaza siguranta rutiera, precum: excesul de viteza; nefolosirea centurii de siguranta; nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului; conducerea sub influenta alcoolului sau sub influenta stupefiantelor; nefolosirea castii de protectie; utilizarea unei benzi interzise si utilizarea ilegala a unui telefon mobil sau a altor dispozitive de comunicare in timpul conducerii.
 

Practica europeana de transpunere a acestei Directive la nivelul Statelor Membre UE precum Germania, Austria sau Romania este ca procesele verbale sa fie emise in 30 de zile si transmise in termen de maxim 60 de zile de la incalcarea regulii de circulatie. Aceste termene de notificare operativa a soferilor/utilizatorilor drumurilor duc la cresterea conformitatii – de fapt esenta Directivei europene– existand astfel posibilitatea unui control eficient al activitatii soferilor pe drumurile europene si astfel de reducere a numarului incalcarilor normelor de circulatie care afecteaza siguranta rutiera.
Faptul ca Franta are termene de transmitere a proceselor verbale care depasesc frecvent 8 – 10 luni ne duce la concluzia ca aceasta tara membra UE nu e interesata de conformitate, ci numai de sanctionarea soferilor si operatorilor de transport rutier romani. Lipsa de informare nu este in sprijinul cresterii conformitatii, instiintarea transportatorului roman ca soferul sau a comis o abatere cu peste 10 luni in urma fiind tardiva.
Din cauza acestei situatii, in prezent sunt firme de transport romanesti care au acumulat in 2015 sute de amenzi in Franta si pe care le-au primit toate, acum, in anul 2016! UNTRR a solicitat autoritatilor romane demersuri urgente pentru anularea acestor practici abuzive ale autoritatilor franceze de amendare a soferilor romani, precum si interventii la nivel european pentru stabilirea termenului de 30 de zile de transmitere a Avizelor de contraventie, in scopul realizarii unei conformitati eficiente, reale si nu formale.
De asemenea, UNTRR semnaleaza faptul ca reglementarile europene sunt transpuse diferit de Statele Membre UE in legislatia nationala si aplicate soferilor straini fara a le pune la dispozitie informari prealabile privind regulile nationale pe care trebuie sa le respecte. Aceasta situatie constituie un impediment major in respectarea legislatiei tarii respective si conduce la discriminarea soferilor si operatorilor de transport rutier straini, care necunoscand aceste prevederi nationale ajung sa fie sanctionati in mod abuziv.
UNTRR a solicitat Comisiei Europene sa asigure transparenta reglementarilor nationale prin stabilirea unei platforme on-line in care Statele Membre UE sa aiba obligatia sa publice toate reglementarile nationale si obligatiile aplicabile soferilor si operatorilor de transport rutier international, traduse in toate limbile oficiale ale UE.

Articole similare

Ad