- Foto: FIA ETRC
Campionatul European de Curse de Camioane / ETRC a continuat semi-sezonului pe 26 și 27 august pe circuitul din Republica Cehă, Autodrom Most, cu 15 participanți. Adam Lacko a dat startul, însă victoria i-a revenit lui Norbert Kiss care a obținut al cincilea titlu de serie.
Norbert Kiss s-a calificat pe locul 1, în frunte cu Jochen Hahn care a ocupat locul 2, urmați de Sascha Lenz (3), Antonio Albacete (4), Andre Kursim, Steffi Halm, Jamie Anderson, Lukas Hahn, José Eduardo Rodrigues, Steffen Faas, Adam Lacko, Mark Taylor, John Newell, Clemens Hecker, Luis Recuenco, Jonathan Andre și Erwin Kleinnagelvoort.
În primele momente de la start, primii patru clasați au trecut prin primul viraj fără probleme, în timp ce în spate a avut loc o agitație mică, permițându-i lui Lenz să avanseze pe locul cinci, depășindu-i pe Hahn Jr. și Steffi. Cei doi campioni cu un total de 10 titluri și-au demonstrat abilitățile și s-au distanțat ușor de Albacete și ceilalți concurenți.
Kiss a condus cursa cu o performanță impecabilă, cu o diferență de peste 4,5 secunde față de al doilea clasat, eliminând orice îndoială cu privire la câștigător și făcându-l pe Hahn să se mulțumească cu locul doi. Andre Kursim, care a terminat pe locul cinci, a luptat și el cu Steffi pentru aceeași poziție, însă rivalul său se afla la o jumătate de secundă în spate.
Timpurile înregistrate de cronometre indicau inițial că Hahn ar fi trebuit să ocupe locul doi, dar o penalizare de 5 secunde pentru comportament necorespunzător la startul cursei l-a coborât pe poziția a treia, lăsându-i locul doi lui Albacete, care a urcat pe podium.
În clasamentul Top 10 al primei cursei a urmat Anderson (nr. 66), Lenz (nr. 3), Lucas Hahn (nr. 22), Steffi Halm (nr. 44), Lacko (nr. 55), Rodrigues (nr. 38) și Taylor (nr. 81). În afara punctelor de clasament au rămas Faas (nr. 24), Kursim (nr. 11), Recuenco (nr. 64), Hecker (nr. 25) și Newell (nr. 18).
În cursa a doua, piloții locali Lacko și Steffi Halm au plecat de pe prima linie, urmați de Lukas Hahn, Sascha Lenz, Anderson și Jochen Hahn, precum și de Albacete și Kiss. Încă de la începutul liniilor drepte, în primii 100 de metri, s-a produs confuzie în ultimele două rânduri. Kursim, care a plecat din penultimul rând, a încercat să depășească cele două camioane din fața sa, însă s-a blocat între ele.
Această situație a dus la ieșirea lui Faas și Kursim în afara pistei, iar cel mai afectat a fost Taylor, cu nr. 81, care a oprit la doar 300 de metri de la start cu o punte față deteriorată. Kursim a avut și el avarii – o scurgere și o protecție frontală ruptă. Steagurile roșii au fost arborate, aducând camioanele înapoi pentru un restart. Mașina lui Taylor a fost tractată în afara pistei, iar câteva alte camioane au avut nevoie de înlocuirea aripilor spate avariate. De asemenea, Kursim a reușit să revină în cursă după restart, dar mai târziu s-a retras.
În această cursă, Jochen Hahn a realizat o manevră excelentă la dreapta pentru a face loc pentru J. Khan înainte de primul viraj. Khan l-a depășit pe Sascha Lenz și chiar pe fiul său, dar acesta a exagerat și a fost împins de propriul său fiu, ieșind în afara traseului, blocând calea pentru mai mulți alți piloți, inclusiv pentru Albacete. În următoarele viraje, conducerea a fost preluată de Lacko, Steffi, Anderson, Albacete, ambii Rodrigues, Lenz și Kiss, în timp ce Jochen Hahn a fost pe locul 12.
Kiss l-a depășit rapid pe Lenz, iar Jochen Hahn a trecut și el în față. Kursim și Hecker au depășit limita de viteză. Primii cinci clasați au rămas la o diferență de doar 1,64 secunde. În turul 7, Kiss l-a depășit pe Albacete într-o serie de viraje.
În fruntea cursei, Lacko, Halm, Anderson și Kiss s-au luptat în fiecare moment, dar fiecare și-a menținut poziția până la linia de sosire. Albacete a terminat pe locul cinci, urmat de cei doi Rodrigues, Lenz, Jochen Hahn, Faas, L. Hahn, Newell, Hecker și Recuenco.
La finalul primei zile, Kiss a consolidat conducerea în clasamentul provizoriu cu 236 de puncte. Pe locul doi s-a aflat J. Hahn cu 170 de puncte, în timp ce Lenz a ocupat locul trei cu 156 de puncte, fiind urmat în apropiere de Albacete cu doar 4 puncte în spate. În Top 10 se mai regăsesc Kursim cu 97 de puncte, Halm cu 93 de puncte, Anderson cu 85 de puncte, Rodriguez cu 58 de puncte, L. Hahn cu 51 de puncte și Faas cu 50 de puncte.
În a doua zi, Kiss a continuat să domine pista în condiții dificile de ploaie. Temperatura a scăzut la 18°C, iar o ploaie ușoară a afectat circuitul. În cursa 3, campionul en-titre Hahn și reprezentantul ceh Lacko au început din față, urmați de Steffi Halm și Jochen Hahn, Lukas Hahn și Kursim, Lenz și Albacete, Anderson și Hecker, Newell și Faas, Rodrigues și Recuenco. Din primul tur, Kiss a fost din nou fără rival pe pista udă, iar Lacko, care a ocupat locul doi, a fost mult mai rapid și mai încrezător decât rivalii săi germani.
Steffi Halm, singura femeie din competiție, a avut un start rapid, dar nu a reușit să mențină ritmul și a cedat locul lui Jochen Hahn și apoi lui Lenz. Chiar și așa, ea a reușit să îi țină în frâu pe mulți dintre piloți, inclusiv pe Albacete. În cele din urmă, într-un viraj la dreapta, Halm a făcut o greșeală și a ieșit în afara traseului în urma unui contact cu Albacete, lăsând-o pe locul opt. Kiss a terminat pe primul loc cu o diferență de 11,423 secunde față de Lacko, iar J. Hahn a terminat pe locul trei, la peste 29 de secunde în urma lui Kiss. Lenz și Albacete s-au clasat pe locurile patru și cinci, urmați de Kursim, Lukas Hahn, Steffi Halm, Anderson și Hecker. Newell, Faas, Recuenco și Rodrigues au terminat în afara primelor zece locuri.
După această rundă, Kiss și-a mărit avansul în clasamentul general la 236 de puncte. Jochen Hahn a acumulat 170 de puncte, Lenz fiind pe locul trei cu 156 de puncte, în timp ce Albacete a urcat pe locul patru cu doar 4 puncte în spatele lui Lenz.
În cursa a patra, care a avut loc în condiții de ploaie și a fost redusă la 9 tururi din cauza vremii, Kiss a continuat să se impună. Halm a reușit să depășească pe Lukas Hahn și să preia conducerea. Kiss a făcut o remarcabilă serie de depășiri pentru a se situa pe locul trei. În cele din urmă, Kiss a reușit să-l depășească pe Halm și să câștige cursa. Aceasta s-a încheiat înainte de termen din cauza ploii puternice, iar Kiss și-a asigurat victoria într-un stil impresionant.
În clasamentul general, Kiss a acumulat 266 de puncte datorită celor 14 victorii din sezon. J. Hahn a adunat 188 de puncte, Lenz 174, iar Albacete 164. Kursim ocupă locul cinci cu 108 puncte, în timp ce Halm are 105 puncte. Anderson a acumulat 90 de puncte, L. Khan 62, Rodrigues 58 și Faas 51.
Runda a 6-a din sezoanele Goodyear FIA ETRC 2023 va avea loc în perioada 9-10 septembrie pe circuitul belgian Zolder, după care urmează circuitul Bugatti din Le Mans și Circuito del Jarama, care vor forma ultimele etape ale sezonului.