Transportul express nu este o activitate autorizata, ci intra in activitatea generala de transport si logistica, si nu exista acces la toate bazele de date de la burse, de aceea e foarte greu de determinat dimensiunea reala a pietei si indicatorii financiari. Totusi, asa cum a aratat Zsolt Gogucz, directorul general Kefren Expres si organizatorul Conferintei Anuale a Transportatorilor Express de Marfuri din Romania, care a avut loc la sfarsitul lunii trecute la Felix (Bihor), aceasta piata a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 6,5 miliarde de euro, din care primele 20 de companii detin 15% – insa numai cinci au depasit o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro.
Estimarile indica faptul ca pe aceasta piata sunt peste 2.700 de companii, cu mai mult de 30.000 de vehicule de 3,5 t, si ca in domeniu lucreaza peste 30.000 de soferi, alaturi de personal din logistica si administrativ.
Pe piata de transport express sunt putine firme mari, cu peste 50 de masini, printre ele numarandu-se Atlas, Kefren, Roxemi, Bitu sau Excelent. Principalii clienti ai firmelor de transport express sunt, asa cum puncteaza Zsolt Gogucz, Dacia-Renault, Ford Craiova, producatorul de turbine Honeywell, producatorii de airbaguri Takata si Autoliv, Valeo si Fujikura.
Relatiile economice ale firmelor de transport cu vehicule comerciale usoare sunt in mare parte cu tari din Europa. Germania ocupa primul loc si la import, si la export, urmata la export de Italia, Franta, Ugaria si Turcia (cele mai multe exporturi sunt pentru industria automotive, iar marile centre de productie din aceste tari se aprovizioneaza cu piese de la fabricile din Romania) si la import de Polonia (pentru ca Romania este o tara de consum si in Polonia se afla depozitele regionale ale celor mai multe companii).