Antares Group anunta inaugurarea primei retele de statii de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (GNCV) din Romania, de-a lungul coridoarelor europene de transport. Investitia totala, in valoare de 5,2 milioane de euro, se va derula pana in 2019 si beneficiaza de o contributie nerambursabila de 4,4 milioane de euro din partea Agentiei Executive pentru Inovare si Retele (INEA) din cadrul Comisiei Europene. Proiectul se deruleaza prin firma Denisson Energy, membra a Antares Group si Asociatia Producatorilor si Utilizatorilor Gazului Natural Comprimat (CNG Romania).
„Aceasta este o alternativa viabila la combustibilii clasici, prin marele plus pe care il aduc reducerea drastica a emisiilor de particule, fapt ce contribuie la imbunatatirea calitatii aerului si implicit a sanatatii noastre a tuturor, pe de o parte, si economia substantiala de costuri cu carburantul pe de alta parte. De aceea, Antares pariaza pe dezvoltarea autovehiculelor cu motoare pe GNCV intr-un viitor apropiat”, a declarat Dumitru Becsenescu, presedinte al Antares Group si presedinte al Asociatiei CNG Romania.
Statiile vor fi amplasate in orasele principale ce sunt tranzitate de coridoarele europene de transport rutier Rhine-Danube: Arad, Timisoara, Deva, Sibiu, Pitesti, Bucuresti, Constanta si Orient/East-Med: Drobeta Turnu-Severin si Craiova.
Cu un an in urma, la inaugurarea primei statii publice de GNCV din Romania, amplasata la Ramnicu Valcea, Antares Group anunta ca va continua sa investeasca in acest domeniu pentru a crea o retea nationala care sa permita utilizatorilor sa se deplaseze oriunde in tara si in Europa.
Romania era, pana acum, singura tara din Uniunea Europeana care nu detinea o retea de statii de alimentare pentru masinile pe gaz natural comprimat, desi exista o directiva europeana care spune ca, pana in 2020, toate statele membre trebuie sa aiba astfel de statii in reteaua nationala de drumuri, la fiecare 150 de km. ”Lipsa de apetit pentru investitii in acest domeniu a fost justificata de trei factori: absenta unei piete de desfacere, costurile de investitie prea mari, si, pana de curand, o legislatie nedefinita in domeniu. Am vazut aceasta oportunitate si am depasit toate dificultatile datorita dorintei mele de a face ceva care sa conteze pentru a le putea oferi un viitor mai bun copiilor nostri.”, a mai declarat Dumitru Becsenescu.
Masinile pe gaz natural comprimat polueaza cu pana la 30% mai putin si sunt cu 50-70% mai silentioase decat masinile cu motor Diesel. O masina alimentata cu gaz natural comprimat are o autonomie de pana la 500 km si este, in medie, cu 50% mai economica. La capitolul siguranta, o astfel de masina se situeaza pe primul loc datorita faptului ca gazul natural comprimat este mai usor decat aerul, nu este toxic si se aprinde greu, diminuand considerabil riscul de accidente.