Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nearshoring reduce costurile, dar mai ales permite continuarea activității în caz de perturbări

CTP a organizat recent un webinar cu tema „Nearshoring: Winners & Losers“, în cadrul căruia experți din producție, logistică și real estate au discutat despre modul în care nearshoring-ul remodelează lanțurile de aprovizionare, logistica și piețele imobiliare din Europa și despre avantajele relocării producției mai aproape de clienți, impactul ei asupra rezistenței lanțului de aprovizionare și factorii de care este bine să se țină cont în luarea deciziei privind noua locație.

Moderatorul discuției, Bert Hesselink (Group Client Relationship Director în cadrul CTP), a explicat faptul că impactul nearshoring-ului asupra economiei, mai ales a celei europene, este uriaș și încă subestimat, și că în funcție de cum îl gestionează țările vor avea sau nu succes economic pe termen mediu și lung.

În cadrul CTP, a detaliat acesta, nearshoring este o temă importantă de 25 de ani, când compania a dezvoltat prima clădire în care un client olandez să producă în Cehia, pentru a beneficia de forța de muncă mai ieftină și calificată de acolo și a rămâne și aproape de clienții din Europa de Vest. „De atunci lumea s-a schimbat mult, am crescut și în alte țări din centrul și estul Europei, am adăugat Olanda, Germania și Austria și acum activăm în 10 țări care se întind de la Marea Nordului la Marea Neagră, având un portofoliu de 1.110.000 m2, 200 de parcuri și peste 1.000 de clienți, mai ales producători. Misiunea noastră este de a sprijini economiile locale să accelereze, de a avea impact pozitiv asupra comunităților și de a contribui la creșterea prosperității, și tocmai de aceea îmbrățișăm această tendință de nearshoring.“

Przemysław Piętak (Supply Chain Advisory Director în cadrul CBRE, filiala Polonia), care are peste 20 de ani de experiență în producție, logistică și imobiliare, a ținut să clarifice faptul că nearshoring înseamnă mai mult decât mutarea fabricilor din China sau din alte zone ale lumii în Europa și scurtarea lanțurilor de aprovizionare: înseamnă și aducerea lor mai aproape de cerere, de clienți. „Dacă produci în China pentru Germania este farshoring, dacă produci în Germania pentru Germania este reshoring și dacă produci în Polonia pentru Germania este nearshoring. De ce accelerează această tendință și de ce auzim tot mai des de ea? Unul dintre motivele principale este acela că în ultimii ani au fost diverse perturbări în lanțurile logistice: incidentul din canalul Suez și blocarea navelor care transportau containere, carantina din timpul pandemiei de Covid-19, războiul din Ucraina, mai ales începutul lui, când unii furnizori de componente auto din vestul țării nu le-au mai putut livra producătorilor de vehicule din Europa. Unele dintre perturbări continuă și acesta este motivul pentru care multe firme au decis să-și diversifice sursele de aprovizionare și activitatea și să treacă de la un model global la unul mai degrabă regional. Deci nu închid fabricile din China, India sau Vietnam, ci deschid și altele, de exemplu, în Mexic, de unde să acopere Nordul Americii. Și astfel crește reziliența supply chain-ului și activitatea poate continua chiar dacă într-o anumită parte a lumii apar perturbări.“

Nearshoring are în vedere și reducerea costurilor, dar urmărește mai ales să facă mai sigură activitatea unei firme, a subliniat reprezentantul CBRE.

Articole similare

Ad