Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DACHSER și-a extins în continuare rețeaua proprie prin achiziții de pionierat și investește în acțiuni climatice și digitalizare

Timp de mulți ani, unitatea de afaceri Food Logistics a fost o sursă de creștere pentru DACHSER. Este o tendință care se reflectă în statisticile privind piața alimentară: analiștii de la Statista Market Insights se așteaptă ca vânzările pe piața alimentară europeană să ajungă la aproximativ 1,936 trilioane de euro în 2024. Până în 2028, se așteaptă ca volumul să ajungă la 2,424 trilioane de euro, pentru o creștere anuală a vânzărilor de 5,78%. Statista preconizează că în 2024 se va consuma în medie 533,1 kg de alimente pe cap de locuitor.

În pofida unor crize precum pandemia Covid-19 sau războiul de agresiune al Rusiei asupra Ucrainei și a pierderii asociate a livrărilor de cereale, activitatea de logistică alimentară a rămas relativ stabilă. Creșterile de prețuri cauzate de inflație și-au lăsat și ele amprenta, dar într-o măsură mai mică decât în alte sectoare ale economiei.

“DACHSER Food Logistics se așteaptă la o creștere moderată a volumului în 2024. Deși economia slabă continuă să atenueze sentimentul în Germania, creșterea inflației, care, în opinia noastră, a fost cea mai mare frână pentru piața alimentară anul trecut, a scăzut recent în mod semnificativ. Ne așteptăm la un stimulent suplimentar de creștere din partea evenimentelor sportive majore, cum ar fi Campionatul European de Fotbal, și a evenimentelor de catering asociate, aici, în Germania”, spune Alexander Tonn, COO DACHSER Road Logistics, care a preluat conducerea afacerii Food Logistics la începutul anului.

DACHSER Food Logistics are întotdeauna în vedere serviciile de logistică transfrontalieră și internațională. Germania, de exemplu, este al treilea cel mai mare exportator de produse alimentare din lume. Principalele sale exporturi includ carne, produse de cofetărie, produse lactate și mâncăruri gata de consum. Aproximativ 70% din aceste exporturi sunt destinate clienților din Uniunea Europeană, în special din Olanda, Franța și Italia.

Această mentalitate la nivel european joacă un rol special în povestea de succes a Rețelei alimentare europene. În 2013, companii de logistică alimentară din întreaga Europă și-au unit forțele pentru a-și sincroniza serviciile sub conducerea sistemului DACHSER. În prezent, 23 de membri ai rețelei conectează piețele din 34 de țări. O etapă importantă a fost momentul în care, în 2016, a intrat în funcțiune hub-ul alimentar european de la DACHSER Erlensee, lângă Frankfurt pe Main. Cu locația sa centrală în regiunea Rin-Main și operațiunile de manipulare a mărfurilor care se desfășoară de luni până sâmbătă, DACHSER Erlensee este un hub important pentru transporturile alimentare transeuropene. Aceasta a permis optimizarea timpilor de tranzit, ceea ce înseamnă că mărfurile se află pe drum în medie cu o zi mai puțin – o economie de timp semnificativă pentru produsele proaspete.

În ultimii ani, DACHSER și-a extins, de asemenea, propria rețea internațională de logistică alimentară. Compania a achiziționat liderul de piață olandez Müller Fresh Food Logistics la începutul anului 2023; în prezent o filială a DACHSER, aceasta a devenit partener în cadrul Rețelei alimentare europene începând cu 1 ianuarie 2024. Este un câștig pentru toată lumea. În trecut, Müller a generat în Olanda un procent bun de 80% din veniturile sale, restul de 20% fiind reprezentat de celelalte țări din Benelux și de Regatul Unit. O astfel de integrare deblochează multiple sinergii, consolidează rețeaua și oferă avantaje pentru clienți. De exemplu, tehnologia informației. În viitor, compania va putea pune la dispoziția clienților săi de export din Țările de Jos portalul DACHSER eLogistics, care oferă informații complete de urmărire și localizare și dovada digitală a livrării.

Articole similare

Ad