Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Amplă acțiune de control la Anvers, Belgia, organizată la inițiativa ELA; mulți operatori români au fost sancționați

Poliția belgiană a derulat zilele trecute o amplă acțiune de control în parcarea din Noorderlaan, în apropiere de portul Anvers, fiind verificate toate camioanele și aplicate sancțiuni de peste 250.000 de euro, potrivit publicației vrt nws. De asemenea, nouă camioane  au fost confiscate. 

Peste 100 de polițiști și inspectori de control au fost implicați în acțiunea la care au fost invitați și omologi din alte state, inclusiv din România (ISCTR și ITM). Verificarea a fost făcută împreună cu reprezentanți de Departamentul pentru Imigrări din Belgia, Serviciul de Informații Sociale și Investigații (SIOD) și Autoritatea Europeană a Muncii (ELA). De fapt, chiar ELA se pare că a inițiat această campanie de control, cu scopul de a depista fraudele sociale.  

Reprezentanții ISCTR și ITM prezenți la Anvers au fost prezenți doar în calitate de observatori, fără a putea interveni, întrucât nu au competențe de control pe teritoriul altui stat. Potrivit ISCTR, în parcare se aflau multe camioane românești, companiile de transport fiind sancționate pentru neîntoarcerea vehiculelor la 8 săptămâni și pentru dormitul în cabină, amenzile fiind de 1.200 și respectiv de 1.800 de euro.

Potrivit vrt nws, în parcarea Noorderlaan se aflau în total 341 de camioane, dintre care 202 au putut fi verificate. 135 de șoferi nu au respectat obligația de a-și lua pauzele săptămânale de odihnă în conformitate cu prevederile Pachetului Mobilitate și și-au petrecut weekend-ul în camion, deși angajatorul ar fi trebuit să le pună la dispoziție un hotel. 70 de vehicule nu s-au întors în țara de origine la opt săptămâni, iar alți 35 de șoferi au stat plecați mai mult de patru săptămâni. Această acțiune de control, în urma căreia au fost depistate multe nereguli, le-a dat din nou apă la moară belgienilor pentru a reclama problema concurenței neloiale în transportul de marfă. “Nu este important doar pentru șofer să respecte legislația europeană, precum și pentru ceilalți participanți la trafic, plus că intervine problema concurenței neloiale. Controlul s-a concentrat asupra angajatorilor, nefiind vorba doar de amenzi aici, ci și de schimbul internațional de informații despre firmele care respectă sau nu regulile”, a declarat ministrul belgian de interne Annelies Verlinden (CD&V), citat de vrt nws.

Articole similare

Ad