Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aproximativ 500.000 de infracțiuni au fost depistate la maratonul de viteză din toată Europa

Мai mult de 566.592 de încălcări ale normelor de viteză au fost înregistrate în timpul operațiunii unice de 24 de ore a ROADPOL, Speed Marathon, desfășurată în întreaga Europă.

Acțiunea de aplicare a legii, parte a operațiunii ROADPOL Speed, a avut loc pe 19 aprilie, implicând 30 de țări membre ale rețelei europene de poliție rutieră.

În timpul Speed Marathon, polițiștii au identificat peste 78.685 de încălcări ale regimului de viteză prin intervenție polițienească în doar 24 de ore. Mulți șoferi au fost opriți pentru a primi amenzi și explicații privind pericolele excesului de viteză. Alți, 487.907, au primit amenzi prin poștă după ce au fost prinși de radarele și camerele de luat vederi ale poliției, atât mobile, cât și staționare. În plus, 1.159 de permise de conducere au fost confiscate din cauza vitezei excesive. Cifrele arată o creștere triplă a numărului de încălcări față de anul trecut, deși, ținând cont de faptul că atunci au participat mai puține țări la acțiunea de control.

Atunci când se combină cu alți factori de risc, cum ar fi traficul mixt – care include autoturisme, camioane, motociclete și autobuze pe autostradă; traficul de marfă, autoturisme și traficul agricol pe drumurile provinciale; și traficul motorizat, bicicliștii și pietonii în sate și orașe – împreună cu ieșirile și trecerile de pietoni, copacii și semnele și alte obiecte fixe de-a lungul drumului, precum și mobilierul stradal pe și în carosabil (cum ar fi insulele de circulație și ghizii de circulație), riscurile sunt semnificative”, explică Jana Peleskova de la Prezidiul Poliției din Republica Cehă, președintele Grupului de lucru operațional al ROADPOL. „Șoferii ar trebui să înțeleagă că numărul de pe indicator nu reprezintă un obiectiv de viteză, ci o limită de viteză. În plus, poliția nu are ca scop colectarea amenzilor. Amenda nu este scopul, ci un mijloc de a-i face pe șoferi să conștientizeze comportamentul lor periculos”. Între timp, un studiu al Institutului belgian Vias a arătat că, în prezent, șoferii pot atinge viteze de până la 127 km/h pe autostrăzile belgiene fără să primească o amendă datorită unei marje de toleranță. Vias pledează pentru înjumătățirea acestei marje, deoarece radarele de viteză contemporane sunt mai precise decât cele din trecut. Limita de viteză în Belgia este de 120 km/h, dar marja permite viteze de până la 127 km/h. Vias consideră că reducerea marjei de toleranță la 3% sau 3 km/h va încuraja respectarea legii și va reduce viteza medie, în special în zonele construite.

sa foto: roadpol.eu

Articole similare

Ad