Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Legea cehă privind circulația rutieră a fost revizuită pentru a răspunde noilor provocări

Legea circulației rutiere din Republica Cehă a fost revizuită în profunzime pentru a răspunde provocărilor emergente în materie de siguranță rutieră.

Asigurarea obligatorie pentru scuterele electrice, permisul de elev începător de la vârsta de 17 ani și sancțiuni mai severe pentru infracțiuni se numără printre principalele modificări ale legii care au intrat în vigoare la începutul anului.

Noua lege permite persoanelor fizice să obțină permisul de începător de la vârsta de 17 ani, iar cursurile școlii de șoferi încep la vârsta de 15 ani și 6 luni. Până la împlinirea vârstei de 18 ani, tinerii șoferi pot conduce doar sub supravegherea unui șofer-mentor cu experiență, care poate fi sancționat pentru orice greșeală. Permisul de începător este valabil timp de doi ani de la promovarea examenului final, indiferent de vârsta la care a fost obținut. În cazul în care se comite o abatere în această perioadă, șoferul este supus unui interviu psihologic în trafic și urmează un curs de formare pentru șoferi începători.

“Mentorul trebuie să îndeplinească anumite condiții. Condiția de bază este ca atât șoferul, cât și mentorul să fie de acord, iar o altă condiție este ca mentorul să aibă 10 ani de experiență în conducere și să fi deținut un permis de conducere de tip B timp de 5 ani. În ultimii 5 ani, acesta nu trebuie să fi pierdut dreptul de a conduce autovehicule și să nu fi avut niciun punct înregistrat. Scopul acestei măsuri este de a-i îndruma pe tineri spre o mai mare responsabilitate; aceștia pot conduce doar sub supravegherea unui adult. Cu toate acestea, responsabilitatea este, de asemenea, atribuită în mod implicit acelor mentori. Nu este cazul ca șoferii de 17 ani să funcționeze ca taximetriști ai părinților lor. De asemenea, mentorul nu trebuie să se afle sub influența alcoolului și nu trebuie să refuze testul de alcoolemie”, a declarat colonelul Jiří Zlý, șeful Poliției rutiere cehe și membru al Consiliului ROADPOL.

Operatorii scuterelor electrice cu o viteză maximă de peste 25 km/h sau cu o greutate mai mare de 25 kg, cu o viteză mai mare de 14 km/h, trebuie să aibă acum asigurare obligatorie. Acest regulament se aplică atât proprietarilor privați, cât și serviciilor de închiriere, având ca scop acoperirea eventualelor cheltuieli cu prejudiciile cauzate de trotinete.

Simplificarea sistemului de puncte este o altă revizuire majoră. Sistemul de puncte, care urmărește încălcările și infracțiunile rutiere, a fost simplificat de la cinci niveluri la trei. Infracțiunilor rutiere li se vor atribui acum două, patru sau șase puncte, în funcție de gravitatea lor. Infracțiunile mai puțin grave, cum ar fi parcarea necorespunzătoare, vor duce la sancțiuni mai blânde, în timp ce infracțiunile mai grave, cum ar fi conducerea sub influența băuturilor alcoolice sau excesul semnificativ de viteză, vor duce la sancțiuni mai mari. În cazul în care un șofer comite două infracțiuni grave sau trei infracțiuni moderat de grave, permisul de conducere îi va fi retras.

Alte modificări: șoferii nu vor mai fi obligați să aibă asupra lor permisul de conducere sau certificatul de înmatriculare a vehiculului în permanență. O carte de identitate valabilă va fi suficientă pentru inspecții.

Modificările se referă, de asemenea, la viteza pe autostradă. Pe anumite tronsoane, limita de viteză permisă pe autostrăzi este majorată la 150 km/h, de la 130 km/h, cât era până acum. Această modificare se aplică numai pe acele secțiuni considerate adecvate și sigure pentru această viteză. Trei astfel de secțiuni sunt planificate în prezent pentru a fi operaționale în termen de doi ani, potrivit Ministerului Transporturilor. Cea mai semnificativă înăsprire vine cu manipularea telefonului în timpul condusului. “Amenda pentru utilizarea unui dispozitiv mobil în timp ce conduceți este acum semnificativ crescută. Din acest an, intervalul de amendă este de la 2.500 la 3.500 de coroane (100-150 de euro), cu 4 puncte de penalizare. Am criticat de mai multe ori această infracțiune, deoarece lipsa de atenție la volan este una dintre cele mai frecvente cauze ale accidentelor. Fiecare al cincilea accident se datorează lipsei de atenție la volan”, conchide colonelul Zly.

sursa foto: POLICIE.CZ

Articole similare

Ad