Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cresc prețurile la autobuze și autocare

Noul regulament european privind siguranța vehiculelor (GSR) intră în vigoare din iulie anul acesta și vizează echiparea tuturor autovehiculelor comerciale noi cu sisteme suplimentare de siguranță, în vederea reducerii numărului de acci­den­te rutiere. Chiar dacă în ultimii ani transportul s-a digitalizat foarte mult și au apărut tot felul de soluții tehnice care mai de care mai sofisticate, care degrevează mult șoferii de sarcinile de conducere și le semnalează pericole iminente, legiuitorii de la Bruxelles au considerat că acest lucru nu este suficient, mai ales că multe dintre sisteme erau disponibile până acum doar ca echipare opțională și puțini operatori erau dispuși să plătească în plus pentru ele. Prin urmare, era nevoie de o forță coercitivă pentru a impune ducerea transportului comercial european la nivelul următor.

Dacă la camioanele noi nu s-au anunțat creșteri de preț după 1 iulie, cei mai mulți producători de autobuze și autocare vorbesc de o scumpire de circa 5% deter­minată de introducerea noilor sisteme obligatorii de siguranță. Întrucât termenele de livrare sunt mari pentru toate categoriile de vehicule, piața second-hand este și ea pe o direcție ascendentă în ceea ce privește tarifele, mai ales că nici nu prea mai sunt mașini bune disponibile în parcurile din străinătate.

În special în România, incertitudinea le­gis­lativă din ultimii ani în legătură cu transporturile regulate a făcut ca o parte dintre operatori să-și amâne achizițiile, iar cum cel puțin până la începutul anului viitor nu se prefigurează mari schimbări în piață, nu este deocamdată nicio presiune din acest punct de vedere. Nici din partea clienților tradiționali pentru cursele oca­zionale – segment aflat în creștere în ultimul an – nu este o cerere reală pentru vehicule noi, prețul cel mai mic fiind principalul criteriu de departajare. Doar convențiile ce mai necesită autobuze noi, multinaționalele impunând de regulă astfel de vehicule pentru transportul angajaților.

Piața internațională nu stă însă pe loc, prețurile la vehicule sunt în creștere, iar această tendință se va menține. Aviz amatorilor care au în plan în perioada următoare să facă achiziții, fie ele noi sau second-hand. În cazul în care cineva mai speră într-o stabilizare sau chiar reducere de prețuri, acest lucru se pare că nu se va mai întâmpla, pe măsură ce tehnologia este tot mai scumpă.

Articole similare

Ad