Alti transportatori spanioli, care fac international, nu sunt insa de acord cu interdictia de a lua pauza de 45 de ore in cabina si o vad ca pe o amenintare serioasa la adresa activitatii lor. Asociatia Astic (pentru transport international) a criticat initiativa ministerului, aratand ca nici macar nu exista o alternativa potrivita pentru dormitul in cabina, ca niciun stat membru nu ofera conditii bune pentru ca soferii sa se odihneasca sigur si confortabil si ca decizia Curtii nu aduce decat nesiguranta pe piata de transport. In plus, nu e normal sa se introduca sanctiuni pentru ceva ce a fost timp de peste 10 ani o practica normala, pe baza interpretarii de pana acum a Regulamentului 561.
Astic arata ca solutia la problema conditiilor proaste de lucru ale soferilor de camion ar fi o aplicare mai flexibila a Regulamentului 561. Acum cativa ani asociatia a venit cu initiativa „inapoi acasa“, sustinuta si de asociatii din Portugalia, Cehia si Polonia, dar si de IRU. Scopul acestei intiative a fost sa extinda perioada de sase zile de lucru si 45 de ore de odihna din prezent la noua zile de lucru si trei zile de odihna. Iar pentru asta spaniolii au oferit exemplul unui sofer care conduce de la Madrid la Varsovia si care in conditiile reglementarilor din prezent ar trebui sa se opreasca pentru pauza de 45 de ore in Franta sau Germania. Dar daca el ar avea posibilitatea de a-si extinde timpul de lucru ar ajunge acasa pentru pauza de 45 de ore si ar petrece timp cu familia in loc sa stea in camion in parcare.
Asociatia mai arata ca aceasta solutie ar aduce avantaje si soferilor, si transportatorilor, iar clientul ar putea sta linistit in privinta sigurantei marfurilor, vehiculului si soferului.