Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Crește diferența dintre capacitatea globală de transport maritim și cerere

Așa cum arată Steve Wray, reprezentantul Infrata Limited la conferința Black and Caspian Sea Ports & Logistics 2024, dacă până prin 2008 capacitatea și cererea de transport erau aproximativ similare, acum capacitatea a crescut atât de mult, încât cele două valori, reprezentate prin linii, sunt ca gura unui crocodil, care se tot lărgește – atât de mare este capacitatea comparativ cu cererea.

Printre soluțiile la care apelează companiile se numără scăderea artificială a capacității prin suspendarea serviciilor (care însă nu este văzută ca o opțiune pe termen lung), suprataxele pentru a proteja tarifele de bază, casarea navelor vechi, unde se poate, mersul cu viteză mică, accesul pentru alte linii la serviciile lor pentru a folosi mai eficient navele noi, adăugarea de noi opriri în porturi, pentru a se colecta mărfuri suplimentare, a se folosi tonajul în plus și a scădea costurile cu alimentarea, mai ales când tarifele navelor mici sunt în creștere pe rutele de coastă, și evitarea Canalului Suez. Realitatea, a subliniat reprezentantul Infrata, este că liniile maritime vor folosi o combinație a tuturor acestor soluții pentru a se proteja în 2024.

O altă tendință din ultimul timp este ca liniile de transport maritim să încerce să obțină mai multe venituri prin introducerea de suprataxe. Suprataxa de urgență (PSS) este inițiativa liniilor care caută să evite regiunea Canalului Suez din cauza atacurilor cu drone. One Alliance a anunțat 500 de dolari/TEU pentru a acoperi costurile cu combustibilul pentru cele 3.000 de mile maritime în plus dacă se ocolește Capul Bunei Speranțe, iar alte linii maritime îi urmează exemplul. Suprataxa ETS (schema de comercializare a certificatelor de emisii) este deja în vigoare de la 1 ianuarie 2024, iar MSC a explicat că suprataxa pe care o aplică este calculată pe baza tonelor de CO2 emise de o navă, împărțite la TEU-urile expediate. Rezultatul se aplică apoi prețului mediu pe trei luni al indicelui UE al certificatelor de emisii, înmulțit cu nivelul introducerii treptate: 40% în 2024, 70% în 2025 și 100% în 2026. Celelalte linii maritime încă nu au explicat cum fac calculele.

Articole similare

Ad