Sustenabilitatea a devenit un imperativ strategic pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), influențând semnificativ valoarea și credibilitatea acestora pe termen lung. Pentru a înțelege mai bine prioritatea tot mai mare acordată sustenabilității în cadrul operațiunilor din lanțul de aprovizionare, DHL Express a realizat un sondaj internațional aprofundat în rândul a 5.000 de factori de decizie din IMM-uri de pe 11 piețe: Marea Britanie, Franța, Germania, Olanda, Australia, China, Singapore, Japonia, Mexic, Canada și India. Întreprinderile care au luat parte la cercetare au acoperit nouă sectoare (comerț cu amănuntul, bunuri de consum, servicii profesionale, inginerie, modă, tehnologie, produse chimice, științe ale vieții și asistență medicală și servicii financiare), oferind informații valoroase care vor ajuta IMM-urile să navigheze în peisajul în continuă evoluție și să profite de noile oportunități. Cartea electronică rezultată descoperă impactul pe care sustenabilitatea îl are asupra IMM-urilor și prioritatea din ce în ce mai mare în cadrul operațiunilor lanțului lor de aprovizionare.
Relevanță ridicată, dar grad scăzut de pregătire pentru investiții
Cel puțin două treimi dintre IMM-urile din toate sectoarele intervievate au declarat că durabilitatea este fie „foarte importantă”, fie „extrem de importantă” pentru ele. Sectorul serviciilor financiare și sectorul modei au fost cel mai puternic de acord cu acest sentiment, 81% dintre respondenții din fiecare grup răspunzând astfel. În ciuda unei înțelegeri pe scară largă a importanței acestei probleme, majoritatea IMM-urilor sunt reticente în a aloca un buget pentru inițiative durabile. Majoritatea (53%) sunt dispuse să investească doar 1-3% din bugetul lor de funcționare în practici durabile. Doar 9% dintre IMM-uri vor investi mai mult de 5%, în timp ce 16% nu vor investi nimic.
Angajamentul intern și al clienților rămâne o provocare majoră
În timp ce media globală a clienților dispuși să plătească mai mult pentru transportul durabil este de doar 23%, încrederea este mult mai mare în rândul IMM-urilor din India și China, unde 51% și, respectiv, 47% cred că clienții lor ar fi dispuși să facă acest lucru. Atunci când au fost întrebate despre provocările pe care le întâmpină în atingerea obiectivelor de sustenabilitate, principala preocupare a majorității IMM-urilor de pe toate piețele a fost obținerea acceptului intern și al clienților. Acest lucru este deosebit de răspândit în Germania, unde 74% dintre IMM-uri recunosc această provocare.
DHL Express prioritizează sustenabilitatea
DHL Express depune eforturi continue pentru a îmbunătăți sustenabilitatea operațiunilor și serviciilor sale, contribuind astfel la obiectivele de sustenabilitate ale grupului DHL de a reduce emisiile anuale de gaze cu efect de seră la sub 29 de milioane de tone metrice; de a electrifica 66% din vehiculele sale de livrare last mile și de a crește ponderea combustibililor sustenabili la peste 30% până în 2030. În plus, prin serviciul GoGreen Plus, clienții DHL Express pot lua măsuri pentru a-și reduce emisiile de tip Scope 3 prin utilizarea SAF (Sustainable Aviation Fuel) în flota de transport aerian de marfă DHL Express. Pe baza abordării „book and claim”, economiile realizate (Scope 3) sunt transmise clienților sub formă de certificate.