Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Perspectivele pieței de transport maritim nu par la fel de bune ca în 2024

2024 a fost un an mai favorabil decât se estima pentru operatorii de transport maritim de containere, în care aceștia, ca și marii expeditori, au avut profituri importante, datorate însă mai mult tensiunilor geopolitice decât performanței intrinseci a acestei activități, așa cum reiese dintr-o analiză recentă a Upply (Ocean freight rates heat up a little in December).

Cei trei factori care au dus la creșterea tarifelor în decembrie sunt decizia companiilor de transport maritim de a limita deliberat capacitatea în perioada premergătoare Anului Nou Chinezesc, graba de a încărca marfă înainte de creșterea taxelor vamale anunțată de viitoarea administrație din Statele Unite și incertitudinea cu privire la posibilitatea unei greve în porturile de pe coasta de est a SUA și din Golful Mexic începând cu 15 ianuarie, grevă cauzată de faptul că nu au ajuns decât la un acord provizoriu pe tema automatizării terminalelor, deci nu se știe nici acum în ianuarie (și cu atât mai puțin nu se știa în decembrie) dacă protestul va avea sau nu loc.

Acum în ianuarie companiile de transport maritim caută să utilizeze tarifele actuale mai mari ca bază pentru viitoarele tarife, aflate în curs de negociere, dar situația nu le mai este atât de favorabilă ca în decembrie, deoarece după Anul Nou Chinezesc de pe 29 ianuarie apar trei factori noi care le vor afecta activitatea. În primul rând, cele trei noi alianțe de transport maritim intenționează să introducă simultan creșteri mari ale capacității. Apoi, dacă Statele Unite implementează planuri de creștere a taxelor vamale, companiile de acolo ar putea întârzia plasarea de noi comenzi, provocând o încetinire temporară a importurilor, pe care nu o poate compensa retailul european.

Iar dacă luăm în considerare și nearshoring-ul care ia amploare în Europa, perspectivele pieței de transport maritim de containere în 2025 nu se anunță atât de bune cât se credea la final de 2024.

Sursă foto: DHL Global Forwarding

Articole similare

Ad