Dupa ce a facut o oferta de 4 miliarde de euro pentru achizitia Panalpina, oficialii DSV au declarat ca raman deschisi in cautarea oportunitatilor majore de achizitie, indiferent de decizia celor de la Panalpina.
Consiliul de administratie al Panalpinei si actionarii majoritari examineaza in prezent oferta de saptamana trecuta de la DSV.
CEO-ul DSV, Jens Bjorn Andersen a aratat ca achizitia companiei Panalpina ar permite DSV sa-si extinda amprenta in transportul aerian si maritim de marfuri, o zona care a cunoscut o crestere puternica in ultimii ani. El a refuzat sa comenteze daca DSV era pregatita sa-si majoreze oferta. „Nu ne este teama sa fim refuzati de doua ori“, a spus el, referindu-se la incercarea nereusita a DSV de la sfarsitul anului trecut de a cumpara CEVA Logistics. „Viitorul succes al DSV nu depinde de aceasta achizitie.“
Cea mai mare achizitie a grupului danez de pana acum este cea a grupului american UTi Worldwide din ianuarie 2016, de 1,35 miliarde dolari.
In octombrie anul trecut, oferta companiei DSV de 1,55 miliarde dolari pentru CEVA Logistics a fost respinsa de aceasta din urma, care a ales sa-si consolideze parteneriatul existent cu linia de containere CMA CGM.
In cazul in care oferta DSV pentru Panalpina va avea succes, compania va ajunge cel de-al patrulea expeditor mondial de marfuri dupa DHL Global Forwarding, Kuehne + Nagel si DB Schenker.
Intre timp, Klaus-Michael Kühne, actionarul majoritar Kuehne + Nagel a declarat ca grupul nu are intentia de a face ceea ce a calificat drept o „mega fuziune“ cu Panalpina. El a pus capat zvonurilor potrivit carora Kuehne + Nagel planuieste o contra-oferta pentru partenerul sau din Elvetia.
Kühne a adaugat ca Panalpina ar fi putut fi mai atractiva din punct de vedere financiar in urma cu un an, in timp ce acum exista o nepotrivire intre potentialul operativ al companiei si evaluarea acesteia.