Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

10-11 aprilie, Oradea: Conferinţa Tranzit discută oportunitatea unei curse de cargo aerian China-România

Comerţul online cross-border a adunat cifre importante în ultimul an, cumpărăturile de pe platformele de vânzări on-line chinezeşti crescând de câteva sute de ori numai în 2024, datorită preţurilor mici, disponibilităţii mari de produse şi unui serviciu ieftin de livrare.

Şi chiar dacă creşterea comerţului online cross-border contribuie la creşterea afacerilor curierilor şi transportatorilor rutieri, faptul că peste 90% din coletele comandate de români din Asia sunt vămuite și pregătite în depozite din alte țări aduce mai pierderi economice României, care ar putea câştiga mai mult din comisionare vamale şi taxare pe teritoriul României a acestor colete venite pe avion chir la noi în ţară. Cel puţin un terminal cargo aerian modern avem la Oradea, construit de CTP Romania în parteneriat public privat cu autorităţile locale, Autoritatea Vamală Română a derulat programe ample de modernizare a sistemelor vamale digitale, iar, în plus, o dată cu intrarea României în Schengen şi cu graniţele terestre, orice linie de cargo aerian China-Oradea ar putea asigura livrări de colete pe o rază bunicică din Europa Centrală şi de Est.

Astfel, aceiaşi cărăuşi români care aduc coletele românilor în ţară din Liege, Frankfurt sau Budapesta, ar putea distribui Oradea-Viena, Oradea, Belgrad sau toată Ungaria, producând mai multă valoare economică pentru România, care ar încasa şi taxe vamale, chiar dacă foarte mici, dar numărul de colete este foarte mare şi astfel şi contribuţia la bugetul de stat ar fi super consistentă, mai ales că o astfel de activitate atrage venituri şi din alte activităţi conexe.

Cum putem produce valoare adăugată în România și să atragem volume mai mari de expediții aeriene și maritime pentru a fi procesate și vămuite în ţara noastră discutăm pe 10 aprilie, la Oradea, împreună cu Marcel Mutescu, Președinte Autoritatea Vamală Română, Veronica Meșteru – Product Manager Fulfilment & Freight Forwarding FAN Courier, Valentin Ștefan – Director General Compania Națională Poșta Română, Marius Mârza – CTP, Răzvan Horga – Director General Aeroportul Oradea şi Geng Jian – Decan al Colegiului Antreprenorilor Industriali Xi’an Jiaotong-Liverpool şi Preşedinte F&J International, o companie cu capital chinezesc prezentă pe market place-ul eMAG.

Un alt subiect de discuţie îl reprezintă obligativitatea detinerii, de către cărăuşi, a declaratiei de import ENS, pentru toate tipurile de mărfuri care intra in Uniunea Europeana sau care tranziteaza Uniunea, pe cale rutiera si / sau feroviară (ICS2).

Te invităm alături de noi la Oradea, pe 10 aprilie, pentru a discuta despre:

–            Soluţii inovative de transport intermodal, care devine un mod de transport deschis oricărui operator

–            Cum recrutăm angajaţi extracomunitari şi ce greşeli nu trebuie să facem pentru a nu crea noi probleme pentru companii?

–            Ce provocări aduce RO eTransport după 1 aprilie?

–            Ce se mai aude cu obligaţiile de declarare non-fiscală?

–            Ce noutăţi sunt pe piaţa de supply-chain la temperatură controlată?

–            Soluţii AI care, cu un cost redus, pot aduce beneficii imediate în condiţiile în care marjele de operare de azi sunt atât de mici, încât profiturile provin numai din eficientizare

Programul complet al conferinţelor de pe 10 si 11 aprilie poate fi consultat aici: Expo Transport & Logistics conference in Romania – Traficmedia

Articole similare

Ad