Parchetul federal belgian a confiscat 19 camioane apartinand grupului Jost si vrea sa faca acelasi lucru pentru alte 281, din cauza unor suspiciuni de frauda sociala. Asadar, compania de transport nu a reusit sa rezolve problema mai veche a acuzatiilor de dumping social, dar va incerca sa evite aceasta sanctiune printr-un recurs. Reamintim ca intre 2014 si 2016 Jost a recrutat peste 1.100 de soferi profesionisti din Europa de Est care lucreaza in Belgia, dar conform legislatiei muncii aplicate de tarile lor de origine, in conditii dificile, locuind in camion 4-6 saptamani si nefiind platiti la nivelul unor soferi belgieni. Astfel ca prejudiciul adus institutiilor de securitate sociala si angajatilor este estimat la peste 55 de milioane de euro intre 2014 si 2016, asa cum arata publicatia L'Echo. Iar confiscarea camioanelor ar face ca frauda sa fie stopata. In acest sens este programata o infatisare la tribunal pe 26 februarie. In mai 217, Roland Jost si trei dintre colaboratorii sai au primit mandat de arestare, CEO-ul fiind vizat de noua capete de acuzare: conducere a unei organizatii criminale, tratament neadecvat aplicat fiintelor umane, spalare de bani, fals si uz de fals, excrocherie in ceea ce priveste dreptul penal social, absenta unei declaratii imediate de angajare, declaratii inexacte sau incomplete privitoare la cotizatiile sociale, neplata cotizatiilor la ONSS si deficiente de plata a remuneratiilor datorate de angajator. Cei patru au fost eliberati conditionat la o luna dupa arestare, dar Roland Jost a mai fost arestat o data pentru a fi audiat in cadrul anchetei.
Sindicatele belgiene saluta intentia Parchetului de a confisca vehiculele, pe motiv ca „dumpingul social este intolerabil nu numai pentru lucratorii exploatati, ci si pentru ca se face vinovat de crearea unei concurente neloiale pentru angajatii si angajatorii ce respecta legea“, asa cum afirma Roberto Parrillo, presedintele sindicatului european al lucratorilor din transportul rutier. Si BTB, sindicatul flamand al transportatorilor, se declara de acord cu faptul ca judecatorii au inceput sa dea de astfel de sanctiuni severe, ca parte a luptei impotriva practicilor de concurenta ilegala, si doreste sa vada cat mai multe astfel de decizii la scara europeana, considerand ca Jost sigur nu e singurul transportatori care urmareste sa obtina rapid profituri prin astfel de metode. Dimpotriva, sindicatul a publicat deja trei „carti negre“ vizand dumpingul social si o a patra este in pregatire, ele prezentand si alte firme belgiene de transport. In plus, BTB face un apel la operatorii de transport sa participe la manifestatia de pe 27 martie de la Bruxelles pentru un „sector durabil“.