In ciuda anumitor zvonuri, industria auto din Romania nu se afla in prag de criza. Astfel, dupa un 2018 in care cifra de afaceri totala s-a ridicat la 28 miliarde de euro, reprezentand o contributie de 14% la PIB si o pondere de 26% din exportul Romaniei, pentru 2019 ACAROM estimeaza o crestere pana la 32 miliarde de euro. „Pentru 2020 estimam tot o crestere, atat a productiei de vehicule, prin cei doi constructori nationali, Dacia si Ford, a sectorului de componente, dar si a activitatilor de cercetare-dezvoltare, inovare sau inginerie“, a punctat Cristian Nevzoreanu (Directeur Adj. Affaires Publiques Groupe Renault Roumanie), in calitate de reprezentant ACAROM, la Gala Tranzit de la Cluj. „Nu avem indicii care sa arate o posibila criza. Piata mai degraba va suferi transformari inspre Industria 4.0 si digitalizare. De asemenea, reprezentantii ACEA constata o evolutie a pietei de automobile, prin trecerea de la sistemul de propulsie termic la cel hibrid sau electric, dar si a comportamentului si cerintelor consumatorilor.“
Romania se afla intr-o pozitie buna, pentru ca atat Dacia, cat si Ford, produc la capacitate. In plus, in octombrie, Ford a lansat Puma, primul model hibrid produs in Romania, ceea ce va atrage o crestere a volumelor in 2020. „Exista oportunitati si cerere pentru automobilele si componentele produse in Romania, mai ales la export. Singura problema ar putea proveni din faptul ca piata de vehicule noi, curate, este estompata de importul de vehicule de ocazie, vechi, poluante si nesigure. In septembrie, in Romania, s-au vandut 6.000 de vehicule noi si 35.000 de masini importate, inmatriculate pentru prima data in Romania. Pe de alta parte, in primele noua luni s-a constatat ca, la fiecare vehicul nou, s-au inmatriculat aproape patru vehicule importate, care nu contribuie cu nimic la bugetul de stat“, a mai spus Cristian Nevzoreanu, subliniind ca ACAROM sustine promovarea vehiculelor noi si curate, in principal prin promovarea programelor Rabla si Rabla Plus.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Logistica.