De la aparitia coronavirusului, companiile germane de logistica si transport au cunoscut deja scaderi drastice ale comenzilor, iar tendinta este in crestere. In acelasi timp, companiile trebuie sa ia masuri de preventie impotriva raspandirii virusului, dar si pentru a-si proteja angajatii si tertii. Ca urmare, Asociatia Federala de Transport si Logistica (BGL) solicita adoptarea unui plan de urgenta pentru industria transportului si logisticii. Intre masuri, BGL propune infiintarea in Germania a 4-5 centre regionale de urgenta, sub conducerea Oficiului Federal al Transportului de Marfa (BAG), de unde sa fie coordonate capacitatile de transport (in cazul in care companiile raporteaza blocaje de capacitate) si care sa furnizeze informatii pentru soferii si companiile afectate de criza (sprijin pentru o eventuala carantina / inchidere operationala a companiilor afectate, coordonarea masurilor de protectie, inclusiv despre manipularea vehiculelor contaminate).
De asemenea, BGL solicita flexibilizarea programului de incarcare / descarcare, cu posibilitatea ca personalul din depozite sa preia activitatile de incarcare si descarcare, pentru a reduce riscul de imbolnavire a soferilor. In plus, cere sa se suspende si controalele impuse de interzicerea de a conduce duminica si in zilele de sarbatoare, masura legata insa de flexibilizarea temporara a perioadelor de conducere si odihna. „De zeci de ani, BGL e un aparator vehement al interdictiei de a conduce duminica, si ramane asa, deoarece si soferii de camioane au drept la viata de familie. Cu toate acestea, circumstantele exceptionale necesita si masuri exceptionale, deci suntem in favoarea flexibilizarii programului de lucru, a condusului si a timpilor de odihna, doar pe perioada crizei generate de coronavirus“, mentioneaza directorul general al BGL, Dirk Engelhardt.