Pandemia de Covid-19 a redus activitatea infractionala in toate tarile in care au fost implementate masuri de suspendare a activitatilor si de izolare a unei parti din populatie, iar fenomenul s-a reflectat si in lantul logistic. Asociatia internationala TAPA arata ca infractiunile au scazut in regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) cu 85% in primul trimestru al anului, cu mentiunea ca datele TAPA sunt partiale, deoarece se bazeaza doar pe declaratiile autoritatilor.
In acelasi timp, insa, pandemia a creat noi tinte pentru hoti si talhari. In Spania, politia a arestat un barbat acuzat ca face parte dintr-o organizatie care a furat doua milioane de masti medicale de pe o platforma logistica specializata in echipamente medicale. Tot in Spania, cincizeci de camioane au fost furate de la o firma de transport, care au fost apoi recuperate de politie. TAPA raporteaza si alte cazuri, inclusiv un furt de echipamente sportive in Marea Britanie si confiscarea unui transport de telefoane mobile in Kenya.
Tot in sectorul transportului rutier, s-au inregistrat jafuri in valoare de 140.000 de euro in Franta, de 120.000 de euro in Regatul Unit si de 116.000 de euro in Germania. In logistica, o banda a atacat o platforma din Romania. La 10 aprilie, infractorii au taiat sursa de alimentare a unei instalatii din Timisoara, pentru a dezactiva alarma, si apoi au asteptat patru ore inainte de a intra, pentru a se asigura ca nu exista niciun raspuns al securitatii. De asemenea, au distrus camerele CCTV din afara si din interiorul cladirii inainte de a fura 20.000 de euro de echipamente si materiale de constructii. Ulterior, politia a arestat suspecti, inclusiv o persoana care a primit bunurile furate.
TAPA avertizeaza acum cu privire la faza post-urgenta, cand infractorii pot intensifica furturile si jafurile pentru a recupera „veniturile“ pierdute in lunile precedente. In plus, modificarile rutelor cauzate de starea de urgenta sau utilizarea de noi hub-uri sau platforme logistice ar putea favoriza infractiunile. „Asteptarile indelungate, prelungirea lantului de aprovizionare si problemele de urmarire cresc riscurile pentru companii”, arata TAPA.