Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daca nu merge piata locala, mergem la export!

Desi multi jucatori din domeniul carnii si al produselor din carne s-au plans, mai ales in ultimii ani de criza, de un TVA mare si de lipsa de subventii si de sprijin din partea Statului, fiecare dintre acestia a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de la an la an, insotita insa, e drept, de o diminuare a marjei de profit. Astfel, chiar daca a scazut consumul in Romania, pentru a-si mentine volumele multi dintre acestia s-au reorientat catre pietele externe, in zonele unde sunt comunitati mari de romani, si nu numai.
 

Acest context favorabil dezvoltarii si investitiilor, intalnit si pe piata pestelui si a produselor din peste, precum si pe cea a condimentelor, s-a reflectat pe sfarsit de an intr-o prezenta masiva a companiilor din aceste domenii la Targul International CarnExpo.

Insa aceasta nu a putut compensa slaba reprezentare la targ a transportatorilor de produse generate de o astfel de industrie, chiar si in situatia in care cei mai multi producatori si distribuitori din domeniu si-au externalizat partial sau total acest serviciu catre terti.

Rulaj mare, profit mic
Interfrigo a fost singurul transportator international de marfuri de la expozitia Carnexpo. Compania, care detine 16 camioane noi cu semiremorci frigorifice, s-a desprins in 2002 din firma „Pestisorul de aur“, ca urmare a necesitatii de a importa si exporta produsele proprii.
Pestisorul de aur se ocupa de importul, exportul si procesarea de peste, iar produsele sale se pot gasi in majoritatea hipermarket-urilor din tara.
Desi a inceput activitatea cu transportul de peste al firmei-mama, Interfrigo acum transporta in special pentru terti. „Avem contracte in toata Europa, iar cand apare un transport de la Pestisorul de aur si camioanele noastre nu sunt in tara, apelam la subcontractori“, arata Costi Paun, directorul de transport Interfrigo.
Compania detine din 2008 si un depozit de frig de circa 700 m2 aproape de Bucuresti, dar in prezent acesta nu mai are clienti, din cauza costurilor fixe mari pe care le genereaza. „Marfa pe care o avem acum de depozitat este prea putina ca sa merite costurile de depozitare. In prezent sunt multe depozite fara chiriasi. Volumele au scazut si cei mai multi producatori prefera sa duca marfa direct la clienti“, a mai spus Costi Paun.
Producatorii romani de preparate din carne inca nu au gasit piete de desfacere importante in afara tarii. „Am intalnit o singura firma care face export, insa are un volum de doar un camion pe luna“, a spus acesta, completand: „tot mai multe companii nu mai lucreaza pe stoc, ci marfa pe care o importa este dusa direct la magazine. Or, daca depozitul lor este aproape gol, nu se poate vorbi despre un surplus de marfa pentru depozitarea la alti parteneri.“
Din punct de vedere financiar, la Interfrigo rulajul este mult mai mare decat anul trecut, dar nu si profitul.

Articole similare

Ad