Luna trecuta au avut loc testele pentru desemnarea International Forklift of the Year (IFOY) la Hanovra, odata cu conferinta de presa pre-CeMAT, care va avea loc anul acesta intre 19 si 23 mai. Participantii – Jungheinrich, Crown, Still si Toyota Material Handling – si-au etalat cele mai noi inovatii dezvoltate, tendintele in domeniu fiind trecerea la propulsie full-electrica sau macar hibrida, chiar si la activitati de exterior (de incarcat/descarcat camioane), care in prezent se fac cu stivuitoare diesel.
Pe partea de echipamente de depozitare se urmareste mai ales ca operatorul care face picking sa mearga pe jos in paralel cu echipamentul pe care este dispus paletul, acesta fiind dirijat de la o telecomanda tinuta in palma de operator. In plus, forta de munca scumpa din strainatate indeamna producatorii sa automatizeze, pe cat posibil, procesele in depozit. Singurul impediment este pretul ridicat al echipamentelor, astfel ca, pentru o flexibilitate maxima si un cost suportabil, unii producatori au ales sa automatizeze stivuitoare standard pentru operatii mai simple, cu secvente usor de programat de la un I-Pad.
Rezultatele testelor IFOY vor fi dezvaluite in numarul viitor al revistei Logistica, unde vor fi anuntati si castigatorii competitiei.
Entuziasmul producatorilor inscrisi in competitia IFOY este impartasit de majoritatea producatorilor de echipamente si sisteme intralogistice, care isi doresc ca targul de logistica de la Hanovra, CeMAT, sa aiba loc la fiecare doi ani, fata de trei ani, pana acum. Si asta pentru ca lansarile de noi produse sunt atat de frecvente incat industria intralogistica nu poate astepta trei ani pentru a-si arata noutatile.
Iar CeMAT este important nu numai pentru producatorii europeni, ci si pentru cei asiatici, indieni, turci sau rusi, care au progresat mult in ultimii ani. In plus, nevoile clientilor din logistica sunt tot mai specifice, numarul furnizorilor de solutii intralogistice simple sau cu un grad ridicat de rafinament fiind in continua crestere.
Reprezentantii industriei de logistica din Germania au mai transmis un mesaj important: angajatorii germani sunt in cautare de inteligenta est-europeana sau din tarile emergente: India, China, Rusia. Si asta pentru ca principala „marfa” germana la export este tehnologia, iar cercetatorii din aceasta tara au varste din ce in ce mai inaintate. In acelasi timp, nemtii cauta toate categoriile de tehnicieni, si pentru activitati care necesita mai putina educatie in logistica, astfel ca este foarte posibil ca, dupa soferi, Estul sa se confrunte si cu exod de muncitori care lucreaza in depozite si terminale logistice: stivuitoristi, macaragii, personal de service etc. Sa vedem insa ce au de spus si politicienii germani, care nu s-au aratat pana acum prea prietenosi cu imigrantii!
Tot in numarul viitor al revistei vom prezenta si cele mai interesante solutii propuse pentru profesionistii din productie, retail, logistica si transport cu ocazia CeMAT. Pe langa halele cu echipamente si benzi automatizate de diferite dimensiuni, capacitati si specializare pentru toate industriile – mai ales curierat, datorita avantului consistent luat de comertul online peste tot in lume – CeMAT organizeaza anul acesta pavilioane dedicate tinerilor aflati in cautare de locuri de munca in vest, punandu-se accent si pe echipamentele rulate. Unii dintre producatori si-au infiintat deja divizii de reconditionare a echipamentelor uzate provenite din contracte de inchiriere sau operatiuni de trade-in, astfel ca cei interesati s-ar putea intoarce de la Hanovra direct cu cateva echipamente rulate, daca au nevoie si cad de acord asupra pretului si finantarii.
CeMAT e un targ de vizitat, iar noi vom fi acolo la ceremonia de inaugurare in calitate de membru reprezentand Romania in cadrul International Forklift of the Year, premiind cele mai interesante inovatii lansate anul trecut. Cei care nu pot ajunge pana acolo vor putea totusi citi in paginile revistei noastre despre toate noutatile tehnologice din domeniul logisticii.