In cadrul premiilor Arilog 2014, Fashion Days a castigat premiul Best Logistics & Operational Excellence cu proiectul „Logistics and Operations with Style“, realizat in 2012 in Bucuresti. Acesta a constat in automatizarea depozitului de 1.700 m2, imbunatatind semnificativ activitatea de procesare comenzi si viteza de livrare in tarile din Europa Centrala si de Est in care Fashion Days este prezent. Tot in cadrul premiilor Arilog, la categoria Win-Win Collaboration, Fashion Days a prezentat parteneriatul pan-european cu firma de curierat DPD, prin care a reusit sa ofere clientilor din toate tarile acelasi standard al serviciilor de livrare si o mai buna trasabilitate a coletelor care pleaca din depozit.
Prin automatizarea depozitului, compania Fashion Days si-a propus cresterea capacitatii de procesare a comenzilor si, in acelasi timp, scaderea procentului erorilor din depozit. Initial au fost stabilite prioritatile si proiectele majore ale acestui proces, respectiv introducerea unui nou WMS, schimbarea completa a procesarii comenzilor, separarea partii de procesare de cea de depozitare, dar si eliminarea interventiei factorului uman, astfel incat gradul de eroare sa scada. Pana anul acesta, modelul de business era „flash sales”, ceea ce inseamna ca produsele erau disponibile pe site doar un timp limitat, de maximum patru zile, si abia dupa primirea comenzilor de la clienti erau aduse la depozit. Incepand din acest an, compania a intrat si pe segmentul de retail, ceea ce inseamna ca marfa disponibila pe site se afla deja in depozit. Ponderea segmentului de retail a crescut exponential, fiind majoritara in acest moment, motiv pentru care Fashion Days ofera peste 500.000 de articole de la mai mult de 1.000 de branduri, toate disponibile in permanenta pe site.
Un alt plan al companiei a fost introducerea unui sistem de livrare cat mai bine pus la punct, iar in acest scop a fost stabilit un parteneriat cu firma de curierat DPD.
Cea mai mare provocare a automatizarii depozitului Fashion Days a fost ca schimbarea sa se faca fara a fi afectata activitatea zilnica si fara a se simti trecerea de la un proces la altul. Mai mult decat atat, nici timpul de livrare nu trebuia afectat.
Linia de conveior, automatizata
In prima faza, a avut loc instalarea liniei automate de procesare a comenzilor. Inainte de automatizare, in depozit exista un conveior simplu, neautomatizat, care era folosit pentru a trimite produsele in zona de ambalare. De la receptie, ele ajungeau in rafturi, picking-ul se facea manual, cu carucioare, ulterior acestea erau aduse in zona de verificare calitativa, iar la final, carucioarele ajungeau in zona conveiorului de ambalare.
In prezent, dupa ce paletii se descarca din camioane, produsele intra direct in procesarea din receptie, unde se folosesc coduri de bare proprii Fashion Days, care sunt trimise si furnizorului si astfel se poate face comparatie intre codul de fabrica si cel al Fashion Days.
…