Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Misiune imposibila

In cadrul premiilor Arilog, CEVA Logistics a prezentat mai multe proiecte realizate anul acesta, dintre care cel castigator a presupus transportul aerian in conditii meteo aproape imposibile al unor piese auto din Romania in Germania in circa cinci ore de la fabricare. Proiectul a inclus 15 transporturi aeriene, dintre care unele au trebuit trimise dintr-un aeroport de pasageri, avioanele s-au „oprit“ sa alimenteze pe drum, iar la destinatie au fost asteptate de camioanele de transport direct pe pista.

Anul acesta a crescut nevoia de transport aerian in special pentru clientii din automotive.
 

In cadrul unui astfel de proiect CEVA a fost partener logistic, asigurand preluarea, transportul si livrarea la punctul de destinatie. Cu acest proiect CEVA a participat la premiile Arilog la categoria Best Logistic Team. Este vorba de livrarea, pentru Leoni, de componente de la fabricile din Arad si Beius catre vestul Europei in doar cinci ore de la finalizarea lor pe linia de productie. In functie de lead-time-ul productiei, si astfel incat la capatul celalalt al lantului procesul sa continue, s-au efectuat 15 transporturi care au trebuit sa ajunga in doua locatii diferite din Germania si Belgia. Conditiile meteo la momentul proiectului nu au fost tocmai favorabile, fiind iarna, astfel ca au fost situatii in care aeroportul de plecare, sau destinatie alese initial au fost inchise.
Produsele fabricate la Arad si Beius au plecat de pe aeroporturile din Arad si Timisoara, iar cand acestea au fost inchise din cauza vremii nefavorabile s-a folosit aeroportul din Oradea – un aeroport civil, care nu are infrastructura pentru operarea marfurilor. Pentru a putea opera a fost nevoie, pe langa acordul autoritatilor, si de modificarea dimensiunilor cutiilor pentru a putea fi scanate cu ajutorul portilor de scanare pentru persoane. Alte acorduri necesare au fost obtinute de la Romatsa, Brigada Antitero si Vama. O persoana de la CEVA a urmarit permanent procesul, iar ambele capete ale lantului au fost permanent informate. Pe aeroport, s-a obtinut acordul ca masina de preluare sa poata intra direct pe pista pentru ca produsele sa fie manipulate o singura data. Astfel s-au castigat mai mult de 45 de minute la fiecare transport. La un moment dat clientul a cerut un avion de capacitate mare. Datorita pozitionarii avionului la momentul cererii, au fost folosite doua avioane mai mici, solutie mai eficienta ca pret, dar si mai rapida. In plus, in cazul unei eventuale defectiuni tehnice, cel putin pentru o parte din marfa aveam certitudinea ca va ajunge la destinatie.
Pe parcursul drumului, aceste chartere trebuiau sa opreasca pentru a face alimentarea deoarece nu ajungea combustibilul pentru intregul traseu. Alimentarea intermediara s-a facut pe un aeroport din apropiere de Budapesta. „M-a impresionat faptul ca toti cei implicati in acest proiect au avut deschiderea de a face ca lucrurile sa se intample la timp“, a spus Cristian Ofiteru, country manager CEVA Romania.

Articole similare

Ad