Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Veniturile din transportul spaniol ar urma să crească în 2023 cu 3,9%, în ton cu inflația

În prezent este dificil să se facă previziuni privind situația economică din transportul rutier de mărfuri din orice țară europeană – referitoare la nivelul activității, prețuri, costuri etc. – din cauza incertitudinilor din economiile naționale și globală.

Totuși, atât cât este posibil să se estimeze ceva, DBK Informa, o filială a grupului spaniol de asigurări de credit CESCE, se așteaptă la o creștere de 3,9% a cifrei de afaceri din transportul spaniol de mărfuri, o valoare în concordanță cu inflația preconizată.

Dar trebuie subliniat faptul că această industrie se confruntă în Spania și cu probleme structurale locale, începând cu ceea ce Upply consideră a fi cea mai de impact măsură luată în 2022, aceea de a le interzice șoferilor de camioane de peste 7,5 t să participe la încărcare/descărcare.

Adoptarea acesteia, dar și a altor reforme recente, a fost posibilă prin consultarea cu asociațiile profesionale reprezentative din transporturi și a permis restabilirea echilibrului de putere între expeditori și cărăuși, în beneficiul celor din urmă.

Dar tot rămân câteva probleme de soluționat, așa cum subliniază analiștii Upply: să crească numărul de spații de odihnă sigure, să se modifice regulamentul privind greutățile și dimensiunile, mai ales prin autorizarea unei mase totale maxime de 44 t, să se stabilească un cod de conduită, să se reglementeze subcontractarea, să se digitalizeze transportul rutier de mărfuri, să se reformeze sistemul complex și costisitor de formare profesională pentru șoferii de camioane, să se decarbonizeze transportul rutier de mărfuri și să se introducă taxe pe autostrăzile spaniole. Și nici criza de șoferi nu s-a rezolvat încă. În plus, fragmentarea, văzută de Upply ca fiind principala problemă din transporturile spaniole, tinde să crească. Numărul vehiculelor autorizate să transporte mărfuri a crescut de la 339.768 în 2018 la 384.342 în 2022, deci cu aproape 45.000 în patru ani, iar vârsta medie crește și ea, în prezent 36,9% din flota acestei țări având o vechime mai mare de 15 ani.

Sursa: Carrion (https://www.jcarrion.es/en/resources/)

Articole similare

Ad