Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din 2026 ar putea fi o criză și mai mare de șoferi de camion

Analiza pieței europene de transport din al treilea trimestru al anului, realizată de Ti, Upply și IRU, indică faptul că în 2022 s-a agravat criza de șoferi. Dacă în 2021 fuseseră neocupate în Europa între 380.000 și 425.000 de posturi de șofer profesionist – ca urmare a creșterii cererii de transport și îmbătrânirii populației de conducători auto – până la final de 2022 acest deficit se estimează că va crește cu 40%.

Cererea de șoferi profesioniști a fost în creștere din ianuarie până în septembrie 2022 în principalele țări europene (Franța, Spania, Germania, România, Polonia și Danemarca), apărând în fiecare trimestru cel puțin 6.000 de posturi neocupate.

În septembrie 2022, principalele platforme de recrutare au înregistrat în total 83.182 de posturi deschise, numai în Franța și Germania fiind 23.548, respectiv 20.113. Și se preconizează că cererea de șoferi va continua să crească cu 10% în fiecare an din următorii cinci, astfel că în 2026 deficitul va fi mult mai mare și peste jumătate dintre poziții vor fi neocupate – deoarece aproximativ 30% dintre șoferii de camioane care au în prezent peste 55 de ani se vor pensiona – dacă nu se iau măsuri pentru a preveni această accentuare a crizei.

Articole similare

Ad