Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarife mai mici pentru toate importurile din Anvers sau Rotterdam

Upply, Ti și IRU au publicat Indexul european al tarifelor pentru al doilea trimestru din 2023 (https://market-insights.upply.com/en), din care reiese că cele mai mari șase scăderi ale tarifelor spot față de trimestrul anterior au fost toate pe culoarele de import care provin din porturile Anvers sau Rotterdam.

Pe rutele de export, prețurile de transport pe bază de contract au ajuns la 120,4 puncte, în scădere cu 3,3 puncte față de primul trimestru al lui 2023 și cu 4,8 puncte față de al doilea trimestru din 2022. Iar tarifele spot pe rutele de export au scăzut până la 118,9 puncte, mai puțin cu 12,9 puncte decât în trimestrul anterior și cu 4,8 puncte față de perioada similară din 2022.

Pe rutele de import, tarifele din contracte au ajuns la 129,1 puncte, în creștere cu 0,4 puncte față de trimestrul anterior și în scădere cu 2,0 puncte față de anul anterior, iar cele spot au ajuns la 121,2 puncte, în scădere cu 2,3 puncte față de trimestrul anterior și cu 3,1 puncte față de anul anterior.

Principalul factor care duce la tarife spot mai mici pe rutele de import din porturi este consumul european scăzut, ca urmare a peste 18 luni de rate mari ale inflației și peste 12 luni de creștere a ratelor dobânzilor.

Datele disponibile de la institutele naționale de statistică pentru al doilea trimestru din 2023 arată o scădere a consumului total față de perioada similară din 2022 cu 3,6% în Franța, 4,0% în Germania, 2,6% în Marea Britanie, 2,8% în Italia și 5,5% în Spania. Retailerii europeni se adaptează acum la o bază de consumatori mai săracă în termeni reali decât în urmă cu un an și se pregătesc pentru semestrul al doilea din 2023 comandând volume mai mici de bunuri pentru a satisface cererea redusă pe termen scurt și mediu.

Scăderea tarifelor de transport pe bază de contract a fost mult mai mică, explicația fiind, ca și în cazul altor rute europene, un optimism mai mare din partea mediului de afaceri comparativ cu 2022, când prețurile energiei și inflația erau mult mai mari.

Pentru rutele de export tarifele au scăzut mai mult decât pentru cele de import. Cele spot au scăzut de cinci ori mai mult decât tarifele spot de import, ca rezultat al unei combinații de prețuri mari de producție (care fac ca bunurile europene să fie mai puțin competitive pe piața mondială), cerere mai mică din partea partenerilor comerciali și rate ridicate ale dobânzilor care descurajează investițiile în bunurile europene.

Perspectivele tarifelor de transport spre și dinspre porturile europene depind de evoluția inflației din Europa din lunile următoare și de capacitatea consumatorilor de a absorbi o eventuală creștere viitoare a prețurilor.

Articole similare

Ad