In mai, cand a lansat noua gama de anvelope la Hanovra, Continental a organizat pentru jurnalistii prezenti la eveniment si o vizita la fabrica de resapare din Stöcken, inaugurata in noiembrie anul trecut. Noua locatie cuprinde si ContiLifeCycle Academy, unde vor fi derulate stagii de pregatire atat pentru personalul propriu, cat si pentru cel extern, si care va functiona si ca un centru de competenta pentru conceptul LifeCycle la nivel global.
O noutate in aceasta industrie este abordarea Continental, deoarece fabrica este deschisa vizitatorilor, in interior fiind construite galerii de unde doritorii pot vedea pe viu etapele de productie.
Fabrica are o capacitate de productie de 150.000 de anvelope resapate la cald si 30.000 resapate la rece si se intinde pe o suprafata de 17.000 m2, inclusiv o zona de depozitare pentru circa 16.000 de carcase. Centrul ContiLifeCycle a devenit realitate datorita unei investitii de circa 10 milioane de euro.
Deocamdata nu se lucreaza la capacitate maxima, iar pentru anul acesta se estimeaza o productie de 56.000 de resapate la cald si 7.000 resapate la rece. Aici se resapeaza o varietate foarte mare de tipuri de anvelope si dimensiuni. Pentru orice anvelopa noua este disponibila si matrita pentru resapare la cald, iar in ceea ce priveste resaparea la rece, portofoliul de benzi de resapare a fost marit de curand cu inca 30 de tipuri de benzi si in curand vor intra pe piata benzile de resapare HA3.
Continental a decis sa pastreze ambele tehnologii ca urmare a specificului cererii de anvelope resapate la nivel european. Asa cum a aratat Christian Saas, director retread business truck tyres EMEA, o treime din vanzarile totale de anvelope este reprezentata de anvelope resapate si la nivel european piata este impartita egal intre resapate la rece si la cald, dar analiza zonala arata ca in estul Europei se prefera resaparea la rece, in timp ce in vest resapatele la cald sunt mai solicitate. Se observa o crestere a cererii de anvelope resapate, datorata intr-o anumita masura faptului ca toti producatorii au optimizat carcasele, iar resapabilitatea acestora a fost marita in timp.
Multe asemanari cu productia de anvelope noi
In procesul de resapare se foloseste acelasi tip de cauciuc ca in cazul anvelopelor noi, unul dintre motive fiind rezistenta la rulare, care trebuie sa aiba o valoare apropiata de cea a unei anvelope noi. Si celelalte performante ale resapatelor trebuie sa fie similare produselor noi.
O alta componenta comuna resaparii la cald cu productia de anvelope noi sunt autoclavele, cu mentiunea ca pentru resapare lipseste mecanismul de centrare a anvelopelor de la interior, deoarece carcasa este stabila. Un aspect mai sensibil este temperatura, controlul fiind mai sofisticat deoarece trebuie sa se evite supraincalzirea cauciucului vechi, dar suficient de rapid pentru a incalzi cauciucul nou de la suprafata.
Tot procesul de resapare pentru o anvelopa dureaza 3-5 ore. In medie se folosesc circa 24 kg …