In vederea optimizarii activitatii CFR Calatori, se doreste introducerea unui nou sistem de mers al trenurilor, care sa asigure legaturi frecvente intre marile orase ale tarii. Se lucreaza deja la un proiect care vizeaza intensificarea activitatii pe reteaua feroviara de baza a Romaniei.
Asa cum explica Stefan Roseanu, noul director general al companiei, „am inceput deja cu introducerea sistemului de mers de tren cadentat pe unele rute, care urmeaza sa fie extins la nivelul intregii retele si lucram si la dezvoltarea sistemului de mers de tren integrat, care ar urma sa aduca o crestere a numarului de calatori, concomitent cu introducerea unor noi servicii, de la curierat la transport auto in completarea celui feroviar, in pretul aceluiasi bilet de tren“.
Proiectul de mers de tren integrat prevede 3-4 ani pentru demararea mai concreta. Din 2013 se va intensifica activitatea pe anumite rute, urmand ca in fiecare an sa se extinda serviciile, pe masura consolidarii si a reducerii pierderilor. Un astfel de mers va insemna si reorganizarea parcului de material rulant, investirea in noi vehicule care sa permita „turnusuri“ rapide, adica vehicule bi-directionale, probabil si reorganizarea zonelor de depouri si revizii. Este un plan destul de ambitios, menit sa redreseze compania.
Pe termen scurt se desfasoara cateva proiecte prin care se va realiza stingerea unor datorii prin compensari si prin casarea unor vehicule de mult scoase din uz si a unor bunuri de inventar imobilizate de 10-15 ani si care trebuie revalorificate.
Din punct de vedere al materialului rulant, printre prioritatile CFR Calatori se afla si extinderea tractiunii electrice si inlocuirea partiala a …